Tuesday, May 21, 2013

LUKISAN YANG TAK PERNAH SIAP-SIAP

"..Kanvasnya, berusnya,
warnanya, cantingnya, emosinya,
subjeknya, persepektifnya, tukangya

semuanya luka..

Lukisan itu bukan tidak sempurna,
tapi tidak pernah pula siap-siap kiranya..

Aku menangis menatapnya,
kerana aku juga kanvasnya.

Aku menangis menciumnya,
kerana aku juga berusnya.

Aku menangis memeluknya,
kerana aku juga pencantingnya.

Aku menangis mempertahankannya,
kerana aku juga emosinya.

Aku menangis memikirkannya,
kerana aku juga persepektifnya.

Dan aku menangis cuba menyiapkannya,
kerana aku juga salah seorang tukangnya..

Lukisan ini tidak sempurna,
aku menangis semahunya.."



Nota kaki: Mungkin ini sebabnya kenapa gua di sini. Maafkan kami Yang Maha Segala. Istana itu tak semestinya mewah kaya, tp cahaya itu yg kita inginkan.

"Jika suatu hari nanti Tuhan takdirkan kita untuk ketemu, mahukah kamu bersamaku? Kita siapkan lukisan baru.."