Friday, December 31, 2010

SELAMATKAN TAHUN BARU


"...Kekadang, tiada terima kasih untuk BAIK kau. Dan kekadang, sanjungan pula yang dapat untuk BURUK kau...
Setiap kali datangnya tahun baru, selangkah lagi untuk menuju kubur..."


p/s: Mari ting-tong di malam
tahun baru...

Badan sakit dan letih...
aih...

Thursday, December 30, 2010

PATRIKAN CARUTANMU

"...Janji-janjimu akan basi jika tak ditelan awal-awal..."


p/s: gua nampak lu,
dan seseorang lagi...

Gua suka Jack Black,
The real rawkstar hoho...

Wednesday, December 29, 2010

SUJUDKU KE ATAS KAKIMU


Gua lagi kacak dari lu, Abah...Hahaha!




"...Hari ini, aku merindui kau yang semalam. Kerana kau yang esok terlalu sukar untuk diduga..."




Sekadar gambar hiasan.
Wanita tercantik di dunia, hohoyearght!

p/s: Abangah minta maaf...

Tuesday, December 28, 2010

SI BODOH YANG TERLUPA

Sekadar Gambar Hiasan

"...Kau mungkin telah terlupa bahawa semalam itu adalah dirimu. Heh, menangislah kerana itu saja yang kau ada, si bodoh..."

p/s: Gua yakin gua boleh berhenti
merokok! Hohoyearght!

Sunday, December 26, 2010

GINCUMU BERSULAM HIPOKRASI

"...Manusia terlampau comel untuk tidak menangis...

Dan aku selalu ke hadapanmu, walaupun kau membelakangkanku..."

p/s: Gua baru balik dari bercuti..
Memandu dari Rantau Panjang ke
Butterworth bukanlah sesuatu yang relaks...

Tak berus gigi selama dua hari juga
bukan sesuatu yang menyeronokkan...

Thursday, December 23, 2010

DENDAM 14 KURUN

"Ketahuilah ketika aku dilantik menjadi khalifah, aku adalah orang Arab yang paling banyak mempunyai unta dan kambing...

Namun sekarang tidak ada bagiku melainkan dua ekor unta yang aku gunakan untuk menunaikan haji..."

-Khalifah Uthman-
(Al-Tabari, Tarikh al-Tabari, 4/348)

Namun, semuanya berputararn begitu sahaja, dipandang sebelah mata ataupun langsung dibutakan. Ianya tidak sampai...

Ada yang mengandaikan IA adalah kepercayaan agung, sebahagian dari nas-nas yang bersifat politik, nepotisme, atau pun sebagainya..

Ianya bermula dengan seorang Yahudi, Abdullah Bin Saba yang memincangkan umat Islam. Dan lahirlah satu tiang yang terus mendukung satu mazhab...


"Wahai orang-orang yang beriman! Sekiranya datang kepada kamu orang yang fasik membawa sesuatu berita maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya menyebabkan kamu menyesal atas perbuatan kamu itu."

(Surah al-Hujarat: 6)


Namun, tetap juga harus diingat, kita bukanlah TUHAN untuk menjatuhkan hukum KAFIR ke atas seseorang...



p/s: Gua ni orang yang jahil...
Sebagai orang yang jahil,
gua tak boleh membabi buta..
Jadi, gua ikut FATWA...

Wednesday, December 22, 2010

BERAPA LAMA LAGI

Entah berapa lama lagi terpaksa gua rahsiakan benda itu...

Kau, kau , kau...
Tiga semuanya...

p/s: Gua tak follow blog orang
senang-senang. Bukan sebab gua ortodoks,
ataupun BERLAGAK, tapi motif lu
cuma nak naikkan traffic...Tak ilmiah
langsung...

Monday, December 20, 2010

DUNIA MEMANG KASIHAN

Dia bermimpi. Anak gadisnya, jejak umur 17 tahun. Sedang berdiri di atas pentas yang di bawahnya ribuan ibu-bapa lain menyaksikan detik itu. Kamu berjaya merangkul gelaran pelajar paling cemerlang. Kamu membuat dia bangga...

Anak gadis diberi peluang untuk memberi sepatah dua kata, tapi dibalas dengan senyum. Perlahan-lahan berjalan santun ke satu sudut di dalam dewan di mana ditempatkan satu piano. Anak gadis duduk. Hadirin hairan...

Selepas mengucapkan terima kasih ayah, satu dan satu not dan not dimainkan. Melodinya indah. Dia, ayah anak gadis, tersenyum sambil pipinya dibiarkan basah dengan titisan air mata.

Dia bermonolg, "itu lagu yang aku buatkan untuk melamar mamamu...".

Dia menyambung lagi:

"Tapi, yang tinggal kini cuma sekadar potretnya..."

*************************

Setelah tamat acara, anak gadis itu lari mendapatkan ayahnya lantus dirangkul erat ayahnya. Ayahnya sekadar tergelak-gelak kecil. Dan ayahnya tak lupakan sesuatu untuk diberikan kepada anaknya yang membuatkan dia bangga.

Kotak kecil yang dibalut dengan kemas sekali. Tertulis pada kad ucapan kecil: Today is your day, dear!. Anak gadisnya kelihatan girang sekali. Dibuka bungkusan kotak dengan rakus, dan menejerit,

"Thanks, ayah! Iron Maiden 'Flight 666' album! Love you!".

Dan anak gadisnya menyambung dengan nada sedikit duka:

"Kalau tak, malam ni boleh kita layan Iron Maiden sekali ngan mama..."

"Tapi, mudah-mudahan mama tetap tersenyum di sana..."

p/s: Gua tak mau mimpi
macam tu lagi...
Tak basah pun hahaha...

Sunday, December 19, 2010

ITU ADALAH KIMIA

Tatkala gua tatap wajah mereka, melihat susuk tubuh mereka, mendengar bicara mereka, menakul perancangan masa depan mereka, menafsir hari tua mereka, gua menjadi kaget dan kelu...

Walaupun gua sudah hampir jauh lari dari industri ini, gua bukanlah berada di zon selamat. Gua masih bersisa-sisa juga. Namun tetap gua bersyukur untuk hari ini...

Gua menulis bukan kerana publisiti. Juga bukan kerana populariti. Gua menulis untuk diri gua sendiri...

Industri ini membunuh....



p/s: "Nah drumstick first aku...
hadiah persahabatan kita..."
untuk lu, KAWAN...

Friday, December 17, 2010

PRIMADONA YANG TERHEMPAS

Bukan senang untuk berdiri di atas pentas, memegang pembesar suara, mengikut iringan irama, dan nyanyi di depan khalayak...

Dan bukan senang untuk menghayati lagu yang dibikin oleh orang lain, walaupun kita yang diamanahkan untuk nyanyikannya...



p/s: Gua baru habis membaca
"Karpal Singh : True Malaysians"...
Bukan sebab gua minat orang tua ni,
tapi sekadar mahu tahu...

Thursday, December 16, 2010

MINUM KOPI SEBELUM MIMPI

Entry kali ini adalah berkenanaan 'Hablumminnannas' yakni berkenaaan hubungan antara manusia ataupun sesama makhluk. Jadi, ia mungkin berkenaan huubungan antara anak dan ibu-bapa, adik dan abang, murid dan guru, lelaki dan perempuan, Talib dan Ah Chong, Pak Mit Basron dan Qiara Saedah, Munir dan Jessebell Kucing Kesayangan Beliau, dan etc... Ia berkenaan 'hati dan hati'...

Seseorang yang rapat dengan gua ada mengajak gua 'pekena kopi' baru-baru ini. Dan yang menokokkan keinginan untuk gua menyahut ajakan beliau adalah kerana akan matanya yang ghairah menilik persekitaran. Sudah putus warasnya? Entahlah...

Matanya layu tapi bervoltan. Matanya juga lesu tapi berenjatan. Matanya, kelu tapi berpersoalan. Seumpama televisyen tanpa antena, wujud tapi berpasir selaput. Beliau masih sama perwatakan yang didokongnya hingga sampai ke tempat untuk minum kopi. Kopi 'o', biarkanlah ia suam...

Sedutan dari asap rokok daun dan haruman dari kopi 'o' suam adalah slot yang indah.

Perbualan antara gua dan beliau tiba di klimaks setelah kira-kira setengah jam masa dimasturbasi bersama. Beliau kuat berlistrik memandang gua. Lalu dia memulakan sesi berlidahmadah antara kami:

* Perbualan dalam loqhat "Penang Hang Mau Kena Tampaq??!!"*

"Hidup ni macam sarkas, kan?"

"Sarkas? Takkan kena kopi pun mabuk? Ang gila ka..."

"Betoila... Tapi yang uniknya, ang bukan owner sarkas tu..."

"Ok, ok... Aku tak paham..."

"Erm, macam ni... Ang pernah tergelak bila ingat cerita sendiqi?"

"Pernah...Awat..."

"Hahahaha..."

Cubitan tembakau jawa halus diletakkan di permukaan daun kampung yang diratakan, dibalut, ke mulut, nyalakan, sedut, dan hembus...

Perbualan kami pun seperti itu, kiam dan diam sebentar, sambung dan kembali terjalin. Beliau berkata:

" Ang senang tau nak cakap berapa banyak ang sayang, suka kat seseorang bila dia depan ang. Tapi ang tak tau berapa banyak ang meluat (benci) bila dia tadak depan ang, kan?"

Gua masih enak bersetubuh dengan rokok daun. Gua diam saja.

"Apa pendapat ang? Woi, aku cakap ngan ang ni..."

"Erm, aku tak pandaila nak cakap bab-bab ni..."

"Alaaah... Mat metal pun mesti dalam hati ada bunga, kan...?"

"Hahaha, bunga dari lucifer...Ok, aku rasa benda ni ikut pala masing-masing. Tak semestinya ang nak letak taik ataih (atas) pala orang bila dia tadak depan ang, kan..."

Gua sambung lagi...

"Katala, ang gaduh dengan someone. Lets say(gua sepiking beb...), putus hubungan...Buat apa nak bukak cerita kat orang lain sedangkan cerita tu pasai ang ngan dia, bukan ngan orang lain...Biaq ampa (anda berdua) ja yang tau dah la..."

"Tapi aku takut depa (dia @ mereka itu) yang bukak aib..."

"Memang ada orang macam tu...Tapi ang ingat benda ni, aku dapat dari lecturer aku...Dia cakap: Energy can't be destroyed..."

"Energy pa jadah pulak?"

"Maksud macam ni: Kalau ang suka someone, someone tu akan rasa benda sama...Kalau ang tak suka, dia kan rasa gak...Macam yoga la, aura-aura bra hahaha..."

"Oh...Ang percaya ka?"

"Hahaha, tak tau la aku percaya ka dak...Tapi untuk sedapkan hati sendiri, aku selalu buat-buat percaya...hahahaha..."

"Perght, ang mesti ada cerita ni...pasai cinta ka? cerita la seket mai..."

"Pungkoq ang! Aku metalhead hahaha...Ang nak tau cerita cinta, ang pi tanya mamak yang amek order tadi tu hahaha..."

"Juboq betoi..."

Dan gua pun sebenarnya sudah sangsi dengan apa yang gua dapat dari lecturer gua tu: 'Energy cant be destroyed'. Dulu gua macam percaya, tapi sekarang, entahlah...

Banyak sangat masalah berkenaan tentang perhubungan dalam kehidupan gua sekarang. Itu macam itu, ini macam ini. Walaupun mungkin ada antaranya yang gua sendiri datangkan masalah, mungkin, tapi semuanya terus-terusan menggasak...Hinggakan menghanyutkan gua untuk lari dari menghadapi esok...(Perght, ayat cun pulak gua ni hahaha...)

Mampuslah, buat masa sekarang, gua cuma mahu hidup seperti minum kopi 'o':

"Biarkanlah ia suam..."

Wednesday, December 15, 2010

LALU DIA MEMBISU

Sepucuk pistol 44 Caliber yang penuh dengan peluru. Bidikkan ke ruang rongga mulut, perlahan-lahan tersenyum dan biarkan picunya berbicara...



:)

Monday, December 13, 2010

SERANGKA MATA YANG PEJAM

Bunyian di sekeliling amat pening. Seakan diliwat bunyian perang- pistol, senapang, meriam, dinamit, bom yang galak berasimilasi, yang asyik bersenggama; begitu mampir gambarannya.

Aku pantas mendapatkan dia. Dia sedang rebah di sampingku dengan mulut yang masih mengalir cecair pekat berwarna merah, dan sedikit cairan lekit bewarna jernih dari sinus, dan matanya sudah juling dalam pejaman.

"Aku tak pasti..Benarkah ada penanda untuk kesana?", suaranya lemah menghambatku.

"Bagaimana kau? Mampu bertahan?", aku sedikit diserang piung-piung panik.

"Kan aku masih di sini? Di hadapanmu, sedang menatapmu...", ada air jernih terjurai dari kelopak matanya, seakan-akan manik.

"Tak, tak...Aku yang sedang menatapmu. Jangan bicara apa lagi", lidahku memasturbasi sedikit kekuatan agar ereksi nyawanya kukuh kembali- walaupun mungkin sekadar fantasi nafsuku yang cuba meredakan ejakulasi situasi ini.

Kau tahu apa yang berlaku dan sedang berlaku. Tapi masih berdegil menjinjingnya lagi. Aku ada, biarkan saja aku yang membunuh mereka. Biarkan aku yang membunuh bintang-bintang itu semua. Biarkan aku yang mengebom markas yang menjana kuasa kelam ini. Biarkan aku yang berkata tidak kepada raja hari semalam. Biarkan saja aku yang melakukannya sendirian. Biarkan aku...

******************

Sesekali titik fokusku menghala ke kiri, ke kanan, ke depan dan ke belakang. Cuba mencari figura-figura yang mungkin menyusuri denai ini seperti aku dan dia. Tapi denai ini terlalu terpinggir, manakan bisa ada sesiapa! Mindaku menjadi pesimis.

Jadi, aku beransur-ansur luluh. Cair di putar jarum jam. Untuk kali yang terakhir, aku cuba juga menghala pusat fokusku ke angkasa...

*******************

Dia perlahan-lahan menggenggam tangan kiriku dengan tangan kanannya. Tapi aku dapat merasakan bahawa tangannya itu berkisi dengan tenaganya. Lemah dan hambar sekali genggamannya. Aku mahu saja mencarut panjang ke mukanya dengan rantaian bahasa kesat dan bobrok agar dia tahu, sedikit dia bergerak, sakitnya sampai ke emosiku. Sakitnya adalah ketakutanku. Sakitnya nyata untukku!

Dia masih menggenggam tanganku, masih dengan tenaga yang sama, namun entah berapa lama lagi bisanya, dan dengan perlahan dia melancap telingaku dengan kata-katanya.

" Indah bukan langit di sana? Tak seperti langit di sini, selalu saja ada gering..."

Kata-katanya seakan listrik, renjatan yang berkuasa entah berapa juta kali ganda dari tenaga kuda. Entah berapa kali ganda voltannya.

"Baik kau diam! Sebelum aku pijak mulut kau!", aku hilang konsentrasi, seluruh pancainderaku diladeni emosi. Namun ia hanya sekadar bermain di hati. Aku masih kaget. Aku masih pegun. Aku masih kelu.

" Halakan matamu ke sana...", dia menokok.

"Mana?", aku sekadar menurut.

"Di sana. Ada kelibat...", jelingnya memberi arah.

"Mana?", aku cuma menurut walaupun sudah pasrah.

Aku terdiam terus. AKu takjub.Aku benar-benar takjub! Arah yang ditunjukkan dia memang benar ada sesuatu. Bukan lagi kelibat, tapi sekujur jasad. Jasad yang sedang berdiri tersenyum. Aku bertambah takjub tatkala jasad itu bersuara.

"Ada penanda di sana", jarinya menunjuk tepat ke arahku.

Aku jadi tambah-tambah diam. Bukankah kau yang sedang rebah dengan mulut yang masih mengalir cecair pekat berwarna merah, dan sedikit cairan lekit bewarna jernih dari sinus, dan mata yang sudah juling dalam pejaman.

Kenapa kau di sana?

Nota Kaki Tanpa Hadas: Susunan-susunan perkataan di atas bukan cerita porno ataupun cerita lucah. Kalau lu nak naikkan syahwat lu, pi layan Redtube atau Japanesesex Blog. Gua tadak masa nak cerita pasal romen-romen...



P/S: Gua rasa lainlah, auw...!

p/s/ass:
Gua sedang mengumpul duit
untuk mendapatkan snare drums baru!
Hohoyearght! Gua nak tibai Lars Ulrich!




Saturday, December 11, 2010

DISEMBER

Kau datang kembali,
untuk pergi lagi...

Seperti aku,
selalu terkebelakang...

Dikandung kepulan asap nipis yang kian menghilang diterbangkan angin...

Aku benci kau,
aku benci kau...

Seperti aku,
selalu dibelakangkan...

p/s: "Thanx, for belanja me that
cheese burger malam-malam...",
lu lah, sapa lagi hahaha,
walaupun gua tak lapar,
siap paksa lagi...

Gua hujan-hujan mcm ni rasa nak beromen plak,
cait...




Friday, December 10, 2010

ISTIADAT BUAT KERABAT

Walaupun gua tak rasa teruja sangat untuk menghadirkan diri pada hari konvokesyen, tapi hari tersebut bermakna bagi keluarga gua, terutamanya kepada Pn. Naterah Binti Marzuki The Lord Of Beauty kerana kedua-dua anak awalnya berkongsi istiadat (Deg dan Dip) memakai jubah.

Jadi gua palitkan beberapa gambar dalam Diaridosa, diari gua. Ini gambar dalam studio, pagi hari, sebab tu muka gua nampak baik saja. Kalau dah mula panas, berpeluh, memang metal habis muka gua. Tapi gua lagi suka kalau jerawat-jerawat ganas kat muka gua juga terakam sama, baru nampak tulin hahaha..Gambar-gambar outdoor masih ada dalam dslr abang gua. Nanti-nanti gua rajin gua palitkan...



Fatin Faqihah (adik gua satu lagi)
tiada dalam gambar.


p/s: Hisap rokok sambil tengok
satu lukisan indah...

Thursday, December 9, 2010

KAIT BINTANG BERTUAN

Bila gua menatap, atau lebih tepat lagi jika kata akarnya ditambah dengan imbuhan 'ter', kornea mata separa kelabu tanpa kanta lekap ini tepat ke sudut itu, gua terdiam seketika...

Pernahkah kita ketemu?

Dan tatkala gua merapatkan kanta berbingkai ini ke mata cacat yang sepasang, gua nampak sesuatu:

"Tuhan, ciptaan-Mu yang satu ini terlampau indah untuk ditangiskan..."


p/s: Gua rasa Lisa Surihani mesti tangkap
cintan ngan gua kalau dia tengok gua
main kiub rubik...

Monday, December 6, 2010

MENGAJAR HARI SEMALAM

I. Bukan Karya Poros.

Aku poskan doa ini kehadapan-Mu,
agar darah ini tetap sama mengalir seperti dulu...

Di mana tepatnya saat itu,
saat yang terhenti seakan membeku...





(Air dicindang takkan putus...Hehe...)


II. Majistret Dan Defendan Sialan.

Aku dikatakan kosong,
bukan plaintif bukan defendan dan juga bukan tuan majistret,
aku dihadapkan di sini tanpa apa-apa posisi,
sekadar memeluk status sebagai pesalah- kata mereka...

Aku dihadapkan ditengah-tengah medan,
medan yang dipenuhi dengan figura dan muka yang berkisi,
dan aku dituduh mentaksir- namun tak tertafsir jua...

("Cuba tuan-tuan majistret, tuan-tuan plaintif dan tuan-tuan defendan kenang sebentar,
apa yang telah kalian rogol pada hari semalam?
Saya cuma membalasnya kembali hari ini...

"Pesalah, kenyataan anda ditolak!
Anda diminta diam hingga perbicaraan tamat!"

"Tapi..........."

Tap!!!)

Aku belum tahu apa yang akan dijatuhkan,
jadi aku berserah saja kepada majistret dan defendan sialan berkata satu...




(Kalian, gua minta maaf. Gua sudah bersedia untuk dicemuh, tapi gua rasa gua betul...)


III. Kenapa Diaridosa?
Keran
a ia ada sesuatu berkenaan kita...




("kerana di sini semuanya bermula", hahaha...Terimakasih, Gorgeous...Lu selalu buat gua nak MENANGIS...)


p/s: Heh,makan hati? macam mana nak
hidup kalau tak makan...

Thursday, December 2, 2010

PUISI BUAT 'ANONYMOUS'

I. Orang Tua.

Orang tua-
Pipinya kendur,
teteknya kendur,
HATINYA kendur...

II. Hari Berjubah (Juga Piung-piung Pening).

Banyak orang,
banyak muka,
banyak warna,
dan banyak lagi...

Dalam kebanyakan,
sukar untuk dikenalpasti siapa yang datang dan siapa yang pergi...

Satu hidup dan dua mati-
Sesebuah lukisan membenarkan penatap rasa indah walaupun nahunya berbeza...

III. To Anonymous.

"....Some things are better left unsaid..."

p/s: Gua dah tak berminat dengan
apa-apa...
cukuplah jika dapat minum sirap...
haih...

Saturday, November 27, 2010

KELU DAN KEKOSONGAN

Kekadang, kehidupan terlampau kosong untuk ditangiskan...

p/s: Gua rasa ralat betoi untuk hari konvo nanti...
haih...

Friday, November 26, 2010

KETIDAKJADIAN SATU LEGASI

Takdirnya sudah berubah...

Yang tinggal kini cuma separuh lengan basah yang menanti bahang mentari (agar kering segala penyelewangan walaupun berdirinya dia di tengah-tengah medan ini),
Dan juga sepasang betis kering yang kian lemah di paut bumi (juga mata yang kekaburan disirna kekalutan satu perhambaan legasi)...

Oh lelaki,
kau tak bisa membina monarki dari daki bontot kiri,
kerana aku di sini pasti cuba mematahkan segala sendi-sendi milikmu yang berbaur hipokrasi...

p/s: Gua cuti sem kali ini bnyak
lepak ngan budak-budak kampung gua...
Lepak ngan rempit-rempit,
tp gua masih metalhead kepala biawak lg hahah...

Tuesday, November 23, 2010

PEKUNG YANG DITELEKUNGKAN

"... Bila hati berkudis dijima' rakusnya hasad, satu hamba bisa meliwat kesyumulan Tuhannya...
Menjadi tuntas, kian galaklah ereksi ketawa syaitan dan iblis atas sejadah carik hasil masturbasi hina manusia..."


***************************

Gua rasa, figura-figura yang asyik sangat membuka aib orang, patut disumbat padat-padat mulutnya dengan 'herb' yang telah dicai rapi...

Baru kepala berat otak sembab mulut kelat nak mengata orang lain. Sumbat dengan 'chemicals' tak boleh, nanti makin aktif mengata pulak...

p/s: Perght, nafsu makan gua sekarang dah
macam nafsu jin afrit dah hahaha...

Monday, November 22, 2010

GABBA-GABBA HEY VERSI GURINDAM

"...Berbaring di taman dicuit bunga-bungaan...Juga sungai tenang jadi mandian...Indah dan permai seluas riang awan...lalala..."

(Nyanyikan dengan nada gurindam...hehe...Kasi punx rawk sket! Mood gua tengah 'hensem' ni...)

Saturday, November 20, 2010

TARIAN TERAKHIR PELACUR TUA (cont')

i. Minit-minit Terakhir.

Sebelum mati, yang ada hanya pemain audio separa bingit, kompas berjarum songsang, potret hitam-putih keresahan, dan secawan kopi suam lagi suram...

Aku sudah hampir bersedia pergi dari situ....

(Thanx 'soulmate'...Gua rasa gua dah bersedia...)

ii. Tarian Terakhir Pelacur Tua.

Bermula dengan kucupan nikmat dunia,
Dia melancap usia mudanya dengan dosa,
Kini bersetubuh di atas sejadah memohon doa,
Bersenggama dia dengan sesalan tak terkata,
Memberahikan usianya dengan parut duka,
Juga acap kali diliwat mimpi lama,
Dia diraba terus-terusan untuk kembali setia,
Namun dia telah lupa akan ghairahnya tusukan pertama...

Setelah kini lengkap tarinya,
Tarian terakhir pelacur tua…

(Gua tak ingatlah samada gua pernah palitkan puisi yang satu ini dalam Diaridosa atau tidak...)

iii. Kawan-kawan Anjing.

Kau, kau dan kau, anjing...
Kalian semua anjing...


Gunakan perkataan kawan untuk melancap riang,
sudah lembik ereksi pancutan klimaks semalam habis kau palitkan mazi kepercayaan
di dinding jamban persahabatan...


kau anjing, kau anjing, kau anjing...
kalian memang anjing...


Kencing di balik tiang waktu senang- angkat sebelah kaki oh nyaman,
muka sendiri terpercik kencing salahkan tiang...


Kalian benar-benar serupa anjing...

(heh, gua hanya mampu tersenyum...)


p/s: Jadi hamba 'chemicals', sakit..."Herbs' ok lah hehehe..

Dah selamat dari 'chemicals', boleh lah lu gelak hahahah...

Wednesday, November 17, 2010

TRILOGI SATU SIMETRI

i. Hari-hari Murka Dan Titisan-tisan Hujan.

Hati bobrok yang polos seketika ditaksir titisan-titisan hujan,
Aku kaget dikiam kedatanganmu...

Aku percaya akan kedatangan hujan- cukuplah jika hanya sekadar rintik,
yang mana akan selalu, mungkin ada sebagai awanku...

ii. Cermin Lawan Intuisi.

Seorang lelaki kurus berdada separa leper sedang berhadapan dengan lawannya,
dan lawannya terkekekeh-kekeh ketawa seraya berkata,
"sudah ada habuan tapi kenapa tak sediakan umpan?",
dibidas lelaki itu dengan nada ketegasannya yang penuh ego,
"aku bukan dilahirkan sebagai pemancing!",
Dipujuk lagi lawannya sebegini,
"pancing, kail, dan tangsi bukan soal. Nahunya, berhibur!"...

Dialog terbantut dan masa terhenti...

Selang beberapa lancapan saat kemudian,
lelaki kurus berdada separa leper itu pun mengangkat jari tengah
sambil meludahkan kata-katan,
"aku pernah dan masih ada satu yang menghiburkan, memoriku...".

iii. Emansipasi.

Cinta bukan di balik kondom...



p/s: Gua tumbuk perut lu Farid Kamil!
Berani lu peluk Lisa Surihani gua caitt...

Gua baru minat Maher Zain oh...

Sunday, November 14, 2010

BERTELEKU DI PINGGIRAN

Kalau hari ni lu rasa takut untuk meliwat hari esok, baik dari awal pagi semalam lagi lu bunuh diri...

p/s: Gua rasa gua rindu lu yang dulu...
Dulu, tangan lu kuat macam Mike Tyson..

Thursday, November 11, 2010

KERTAS TANPA HADAS

Gua bukan apa, kekadang terlindung di balik awan hitam, kekadang berdendang lagu pulang. Rasanya, gua masih waras dan tuntasnya gua masih gua. Jangan pernah pertikaikan gua jika hanya dari sekilas listrik untuk mentafsir gua tentang persahabatan. Gua tak sempurna, tapi berani gua sembelih leher sendiri jika lu katakan gua tak menghargai persahabatan,lu silap...

Antara sebab utama mengapa gua masih hidup adalah atas dasar kepercayaan. Kalau gua tak percayakan lu, macam mana gua nak bersama lu berlari? Dapat?

Erm, maafkan gua. Apa yang tertulis di atas bukanlah apa yang sebenarnya gua mahu palitkan untuk entry kali ini. Gua sedang menghadapai depresi tahap dewa bavi haha. Jadi gua perlu menulis. Mudah-mudahan inilah caranya gua mengurangkan sukatan depresi...

Oh hellyearght gua sedang dalam minggu kuarantin kerana sedang dalam momen-momen penting sebagai seorang pelajar. Peperiksaan akhir semester sudah lama bermula dan juga masih lama lagi untuk berjumpa sudahnya.

Gua kurang cerdik dalam subjek yang melibatkan persetubuhan antara nombor dan nombor, tapi gua memang suka menyiapkan permasalahan berkenaan persetubuhan mereka.

** Bavi! gua hilang konsentrasi lagi.**

Tadi gua baru lepas menduduki kertas yang ke-3. Ia gabungan lancapan teori dan sedikit menstruasi pengiraan. Gua kalau bab-bab mengarang, memang gua suka! Gua hentam selagi yang termampu...

Dan tadi, dengan mata separa stoned kerana langsung tak dapat tidur, gua menduduki peperiksaan. Alhamdulillah, lancar. Tapi yang membuatkan gua sedikit gembira adalah kerana habit atau tabiat gua. Gua kalau kepala buntu, gua memang naik syeikh sikit (stuck-to-crack). Ada satu soalan tadi yang gua betul-betul enjoy dengan teknik hentam keromo hahaha...

Soalannya lebih kurang begini, "briefly explain one of the trend in operations management with an appropriate examples" (lebih kurang macam tulah bunyinya.) Gua tahu jawapan, tapi gua terlupa contoh yang sesuai. Keluar sebentar dewan, gua hisap rokok. Gua masuk balek dan beginilah jawapan gua:

" When we do talk about operations management, first and foremost we should know that, it can be best described as a process of transforming inputs to outputs, which means a creation of value into goods and services to meet market demand. And nowadays, there are many trends in operations management, and one of those is DECENTRALIZATION- CENTRALIZATION. (entah betul ka tak entah hahaha!)

Centralization can be defined as, all subunits or in the other hands, branches, are fully charged and controlled by one large entity. To make it understandable, they operate under one authority which means under headquarter. It differs than decentralization which is operated due to the branch itself.

To ensure smoothness in operations, centralization must has a brief look to current technology phenomenon. By hook or by crook, it is the must. The arising of globalization, it brings lots of benefits. For an example, online-database system can be used to reduce cost and time.

Besides that, centralization can be shown, or compared with our democracy-political system. Why? This is because, centralization allows one entity to handle others but decentralization is vice- versa. Decentralization is focusing more on, or like politic parties involved in the arena. One-for-One system...

** Jawapannya panjang lagi ni!** Blabalalala (kalau gua nyatakan jawapan seterusnya nanti, memang blog gua dah jadi blog politik kang hahaha...)...

Hahahaha, apa yang gua nak nyatakan kat sini adalah, gua bila menghadapi kebuntuan menjawap soalan peperiksaan, gua memang terus gunakan isu semasa terutamanya benda-benda yang gua minat... Politik, seni, dan lain-lain hahahaha...

Mesti pening kepala Ms. Shat (Lecturer gua...) menyemak nanti...Nasib baik dia cool...

p/s: Mudah-mudahan dia sentiasa
disinari cahaya malam yang
menenangkan...

Friday, November 5, 2010

PEMBAWA BERITA SEPARA BANGSAT

Cupid?

Kalau betullah lu ada dan mendampingi semua manusia termasuk gua, rasanya sudah lama gua sula dubur lu sampai tembus kerongkong, habis kulit lu gua sayat tak berkaffan lalu biarkan lu mampus sambil berkata, " kau perlukan aku...", dan nafas terakhir lu bersaksikan lafaz dari hati hitam gua:

"pis rok n rol, scumbag..."

p/s: gua tak suka lu cakap ngan
gua pasal benda-benda macam tu...
Gua pun tak kenal lu sangat,
dan lu pun tak kenal gua sangat...
berhenti jadi pencari jodoh, ok?

Tuesday, November 2, 2010

KARNIVOR TANPA HERBIVOR

Dalam satu kandang yang dipenuhi dengan harimau, ada seekor singa yang turut bermaustatin di situ...

Apa jadi?

Karnivor adalah karnivor, biarpun hidupnya sendirian, 'ada patah pasti akan dia ratah'...

p/s: Dah lama badan ni sihat
tanpa kemasukan
bahan terlarang...
memang insomnia lah gua
hahaha...

Friday, October 29, 2010

KOPULASI SONGSANG

"...hanya babi dan anjing yang tidak tahu berterimakasih dan malu meluahkan maaf..."

Nota Kaki Mahu Pergi: Secara peribadi, gua sangat menghargai orang-orang yang mengucapkan terimakasih bila tersenyum dan memohon maaf bila tercalar...Walaupun tak ikhlas, tapi ia menunjukkan nilai sebagai MANUSIA...Tak susahpun...

Carta PanasFM Minggu ini: Kafir! (Nile...gua minat gila! "There is no god but the one TRUE GOD! There Is No God But The Hidden God!" sebahagian dari liriknya...) Propaganda Mata Satu (Jihad), dan The Land Called Mahsyar (Sakaratulmaut)...Gua bnyak layan preaching metal yang lebih ke arah Islamic sekarang...

p/s: sedang merasa...

Friday, October 22, 2010

ABAH (THOSE GOOD OLD DAYS)

Dulu,
Abah selalu bawak jalan-jalan. Entah kemana, tapi sesibuk manapun, akan ada juga. Bawak p jalan tempat-tempat pelik, celah-celah hutan yang jauh dari rumah pun Abah bedal. Pernah sekali tu, dibawaknya satu keluarga pergi tasik sebab nak baling batu leper yang akan pantul dua atau tiga kali atas permukaan air. Semua tergelak sakan. Tapi abah tetap diam menghisap rokok sambil memerhatikan gelagat yang lain...

Dulu,
Abah selalu bawak jalan-jalan tanpa destinasi yang pasti. Bawak jalan-jalan semata-mata nak makan sotong kangkong, passembor, dan segala macam lagi makanan yang budak kecik macam aku tak teringin nak makan. Tapi abah tak makan sangat, lebih rokok dari makan. Abah lagi suka tengok isteri dan anak-anaknya makan. Berjam-jam sampai kekadang tuan gerai terpaksa cakap, "err, dah nak tutup ni, bang...". Abah pun bayar. Selalunya aku dan abang akan berebut mintak duit nak bayarkan.

Dulu,
tengah-tengah malam abah selalu ajak keluar tengok wrestling sambil makan. Mak selalu marah abah, "budak-budak ni nak sekolah esok", kata mak sambil muncung mulut. Abah buat tak acuh tak acuh. Seronoklah aku dan yang lain-lain layan wrestling sambil pekena makan macam-macam. Tapi selalunya abah diam saja, layan kopi 'o' sambil cakap sikit-sikit. "wrestling la ni dah tak syok...", katanya.

Dulu,
pagi-pagi masa nak p sekolah, kalau aku kena 'bijik kelenjaq' (satu simptom bengkak sengal celah paha. Selalunya dialami kerana corak tidor yang ganas...), aku mesti tunjuk kat abah. Abah pun konon-konon nak buat aku rasa kebah sket, masukkan ibu jari tangannya mencalit lelangit, lepas tu urut perlahan-lahan sambil berkata, "nanti dah besaq, buat sendiri...". Aku pun seronok, nanti baeklah tu. Tapi tak baik-baik jugak hahaha. Aku dulu selalu kena tungau (budak-budak kampung yang aktif memang selalu kena binatang ni...), abah pun gelintil aku 'punya' sambil tangan kiri pegang kanta dan tangan kanan pegang jarum. Aku jeritlah, sakit. Dah dapat buang tungau, abah tunjuk kat aku. Aku pun angguk. Padahal binatang tu halus sangat, mana nampak...


Dulu,
aku ingat lagi. Abah balek kerja malam, Abah akan duduk kat ruang tamu dimana semua orang akan lepak ramai-ramai (setiap kali waktu marghrib, abah dah ajar bahawa itu waktu untuk keluarga...), abah akan hisap rokok sambil baca paper. Aku pun selalu menenpek dekat Abah. Abah tak marah. Abah ajaq aku mengeja dengan paper padahal aku tak cukup umur lagipun nak masuk sekolah, tadika pun belum. Abah ajar aku satu-satu, "S.E.L.A.S.A....Selasa...". Aku pun ikut, " S.E.L.S.A...malas ah!!!" bentak aku. Abah relaks saja, diulangnya lagi sampai mak panggil semua makan. Sebab tu aku masuk sekolah rendah aku lagi hebat dari budak-budak lain. Budak-budak lain baru nak belajar, aku dah boleh baca walaupun taklah selancar sekarang...


Dulu,
Abah kalau mula marah, habis...Selalu aku kena marah sebab setiap petang aku akan berkubang menangkap ikan kat bendang dengan kawan-kawan. Habis badan berlumpur kotor busuk. Balik rumah, aku masuk pintu belakang sambil jinjing plastik berisi anak puyu, quan @ haruan, keli, sepat benua, sepat ronggeng, dan belut. Bila abah nampak aku dengan badan berlumpur, perght, dibukanya tali pinggang sambil kjar aku. Aku larilah sambil jerit tangis," abangah tak buat lagi! Abangah tak mau buat lagi!". Abah sebat betoi-betoi. Berbirat. Satu malam aku tak cakap ngan abah. Sedar-sedar esok pagi badan aku ada minyak. Aku tahu, abah sapukan minyak angin...


Dulu,
bila dah bersekolah rendah aku suka buat kerja-kerja kampung, ambil upah cat rumah orang, tangkap ikan untuk jual, pomen basikal orang (aku dulu antara yang paling hebat baiki basikal kat kampung hahaha...), dan macam-macam lagi. Bila abah tahu, Abah marah. Abah cakap, "tadak duet, mintak...". Aku tak mintak sebab abah ajar hidup ni bukan semata-mata untuk duet. Tapi bila Abah bagi duit, wah, banyak. Mak marah, Mak lagi suka aku buat kerja cari duit sendiri. Tapi abah betah, abah cakap, "saya nak anak-anak kita nanti jadi orang besar, bukan orang stereotaip...". Aku tak faham apa tu maksud stereotaip waktu tu, jadi, aku beli jajan banyak-banyak dengan duit yang abah bagi...Huhu...


Dulu,
Abah tanam sifat suka membaca. Abah beli banyak gila buku-buku untuk dibaca, aku tak baca pun. Dan bila aku cuba baca, tapi aku tak faham, aku tanya Abah. Abah terangkan sedalam-dalamnya. Waktu aku di bangku sekolah menengah, aku mula minat dengan social studies, sejarah Islam dan Melayu juga politik. Aku selalu tanya abah "apa motif kewujudan UMNO?", "Apa yang dimaksudkan dengan peradaban", "Kenapa berlaku Revolusi Perancis", "Stars Ov David tu apa sejarahnya?", "macam mana seorang musafir beriktikad?", dan pernah aku tanya, "apa yang menyebabkan mati pucuk?" dan banyak lagi soalan-soalan yang sepatutnya bukan dalam minda pelajar sekolah mengah. Abah senyum dan terangkan satu dan satu. Esoknya, aku tanya macam-macam lagi. Mungkin sebab itu, hingga sekarang aku memang suka membaca.


Aku pernah terjumpa satu buku cerita kanak-kanak berbahasa Inggeris yang abah beli untuk aku dan abang masa kecik dulu dan dibelakang buku itu tertulis, "mudah-mudahan dengan buku kecil ini, anak-anak aku akan menjadi besar.".


Hinggalah tibanya saat itu, kira-kira tiga tahun yang lepas...

Maaf, aku tak dapat meneruskan lagi tulisan aku untuk entry kali ini...

Aku hanya ada satu ABAH, Cikgu Mohd Pami Bin Ahmad dan tetap selamanya darah ini darah Abah...

Abangah banyak bersalah dengan abah...

Tapi abah juga yang cakap, "kalau kita rasa kita betul, kita patut berdiri atas alasan itu..."...

Aku berjanji, kelak bila tiba saat Abah pergi, aku mahu aku yang berada di depan untuk memandikan Abah, mengkaffankan Abah, menimbus tanah terakhir untuk Abah, dan membacakan surah Yasin di pusara Abah...

Aku sayang abah...

Abah jarang bergambar. Abah jarang senyum.
p/s: Untuk pertama kalinya, aku menulis sambil ditemani 'hujan'...
dan sangat lebat...

Thursday, October 21, 2010

AKU DAN AUKU 1971

"If you wanna FUCK THE SYSTEM, 1st, you MUST join the system!"
-Farysa Sinsabell-
******************************

Seperti biasa, rutin harian, bangun saja gua dari tidur yang tidak puas, keluar beli makanan dan mendapatkankan surat khabar...

Selepas membaca surat khabar hari ini, gua tersenyum lebar sendirian:

"Akta Universiti Kolej Universiti 1971 (AUKU 1971) kemungkinan besar akan dipinda".

Hehehe, gua dah bersedia untuk menyaksikan hari indah di mana akan ada pahlawan yang menterbalikkan mimpi ke realiti dan kemunculan si bodoh si bodoh yang melaungkan slogan 'bunuh matahari'...

Nota Kaki Tanpa Parti: Walaupun gua sebenarnya malas nak update blog, tapi masakan gua bisa melepaskan detik ini untuk tidak palitkan isu hebat ini dalam diari gua ini...Hehehe...

Bukan mahu mengangkat diri, tapi benar gua datang dari latar belakang keluarga yang kuat dalam kancah ini. Walaupun gua sangat bencikan konsep politik parti Malaysia, tapi gua memang agak politikal dan memang mengikuti perkembangan politik Malaysia.

Tapi, gua dah janji dengan keluarga gua yang gua tak kan berkecimpung dalam arena politik selagi gua masih memeluk status sebagai seorang pelajar...Hehehe...

Walaupun sebenarnya tak ramai pun anak muda terutamanya pelajar-pelajar IPT yang nak ambil tahu pasal negara sendiri. Kebanyakan lebih gemar dengan hiburan...Pergi mamposlah, setakat maju akademik, tapi tak prihatin pasal isu semasa, jangan haraplah nak cipta modal insan...

Seronoklah, Malaysia akan berdepan dengan generasi baru yang berpotensi nanti...

Carta PanasFM Minggu Ini: Gua sedang layan semua lagu dalam album 'Satanica' karya hebat Behemoth...Dengarkan track 'Decade Of Therion'...Drummin yang sangat gila oh!

p/s: Gua rasa teman-teman rapat gua mesti bosan
bila borak dengan gua, selalu sangat gua selitkan
isu-isu politik hahahaha...

Saturday, October 16, 2010

PENANDA ARAS YANG WARAS

"Seperti mana hari ini pergi untuk berjumpa esok, seperti itulah pantasnya semalam meninggalkan kita terkontang-kanting di sini sendirian..."

Thursday, October 14, 2010

SATU PEMBUNUHAN DI PARAS 666

i. MAAF (AKU TAK BISA MEMAKAI COLI MASA DEPANMU)

Di bawah neon bodoh yang langsung tak boleh bertutur apatah lagi menjadi saksi untuk menceritakan hal yang sebenar,
aku lihat segerombolan syaitan yang sedang menyanyi lagu-lagu tentang kebencian....

Otak aku yang sedang penuh dengan kareografi asap ganja yang lama atau kau yang sedang hanyut dibuai kokain dusta?

Seorang dari kaum Hawa yang sedang merengek mahukan penyepak...

(didedikasikan buat 'Wake-up-dream off-call")

ii. SERAYA DIA BERKATA

Aku perlukan satu lagi suntikan:

untuk terbangkan aku ke satu awan di mana akan tiada lagi manusia-manusia prejudis yang selalu bermain gitar tong sambil bermuka separa ketat...

(didedikasikan buat figura-figura kacak di sana)

iii. SATU PEMBUNUHAN DI PARAS 666

Berjalan kemana pun aku- aku kembali berjalan ke arahmu,
Berlari kemana pun aku- aku kembali berlari ke arahmu,
Terbang dan terbang dan terbang kemana pun aku- aku kembali terbang kepadamu...

Walaupun aku sedang terbaring mulut berdarah menunggu mati di paras 666,
demi kau aku tetap kembali tersenyum untukmu...

(didedikasikan buat 'Kuda Belang Geng Samun' dan Ms. Colour...Mana warna, gua nak melukis ni...hehehehe)

p/s: Aku manusia pelik?
terimakaseh...
Lagi gua suka lu
cakap macam tu...

SELAMAT PAGI POKOK KERING

Dia cakap, "cantiklah gambar yang U edit ni! Erm, edit lar gambar I pulak eh...?".
Gua cakap," aku tak reti lah...Lagipun, perlu ka aku buat?".
Dan terdengarlah rengusan dari mulutnya, "hurmmmm...".

p/s: Gua memang tak suka 'berkawan'...
Dan gua paling ralat untuk membahasakan
diri 'i' dan 'you'...
sangat ralat dan palat...

Wednesday, October 13, 2010

DIA BUKAN KAU

Aku kehadapan dirimu dengan senaskah hati agar jadi tahumu,
bahawa sesungguhnya sesiapapun yang ada takkan bisa untuk menggantikan lukisan kita- seperti yang dulu mahunya,
bahawa sesebenarnya tiada apa-apapun yang mampu terjelir, terdiam, dan terpegun merasai indahnya hari-hari- sperti yang dulu mahunya,
Aku tetap kehadapanmu...

Dia datang hanya untuk memberi tanda- peralihan dan peralihan,
tanda yang kau ada sama seperti saat itu di mana aku ghairah melihat kau berahsia- walaupun cuma peralihan dan peralihan,
dia pergi pun tak berteman mimpi dan racau- peralihan hanyalah peralihan,
kerana dia tetap bukan kau- mungkin sekadar hanya satu lagi peralihan...

Aku kehadapan dirimu dengan senaskah hati lagi nanti,
hati untukmu...

Monday, October 11, 2010

SELANGKAH SEBELUM HARI TUA

Kehidupan sebenarnya adalah sesuatu yang mudah. Semuanya yang selari atas paksi KEHIDUPAN telah ditetapkan. Sedari lauhul mahfuz lagi. Yang membutuhburitkan juga memalatkan kehidupan adalah manusia sendiri...

Gua bukan mahu menyesakkan kehidupan gua yang sedia sesak, cuma gua rasa agak selesa di posisi ini. Gua cuma mahu meliwat hari di mana darah muda gua masih MUDA, masih kental, masih kuat. Gua mahu ada cerita untuk diceritakan kepada anak cucu gua kelak....

Dua perenggan di atas sebenarnya tiada kena dan mengena dengan apa yang gua mahu palitkan hari ini, cuma gua sengaja mahu entry ini sedap dibaca oleh kalian, walaupun KALIAN itu cuma beberapa kerat ataupun memang tak berkerat.

Sekarang, hidup sangat laju. Selaju lu mencarut kepada seseorang yang secara tiba-tiba menyergah lu dari belakang: "pukimakanakharambutuhbabicibailaknatpoennagoipungkoqTOKWANHANG!!!!!"- seperti itu.

Tapi, ada juga ruang untuk memperlahankannya. Jadi, dengan ruang yang sedikit itu gua cuba untuk HIDUP, yakni hidup sebagai gua. yearght, GUA. Untuk memuitiskan kehidupan gua, dari kecil lagi memang gua agak obses dengan apa saja berkenaan dengan seni- musik terutamanya, melukis, menulis, dan blablablabla semua gua buat. Walaupun gua tiada bakat, janji gua buat apa yang boleh memuaskan nafsu serakah gua terhadap kebobrokan dunia.

Bercakap pasal musik, walaupun band gua yang sudah berusia hampir 6tahun sudah entah kemana arahnya, gua masih bermusik. Dan di sini, tempat tahi kota menggunung dan cirit-cirit noda bersepai, neraka berlantai api, syurga tanpa dinding, gua agak aktif bermusik.

Ada kenalan gua yang mengajak gua untuk tubuhkan band dan gua di posisi gitar utama @ 2nd Growhler, berkliblatkan Black Metal dengan nama An-Naar. Target jangka masa terdekat adalah rakaman 1st demo dan slot-slot gig sekitar KL mungkin (sekarangkan sudah banyak venue, cuma kronism yang menghancurkan scene). Gua agak berpuas hati dengan band ini kerana arah (sound direction) gua yang bertanggungjawab dan gua sudah siapkan 3 lagu. Dan gua senang berkomunikasi dengan bandmates.

Yang ke-2, bulan lepas mungkin, gua dipelawa (audition lagi tepat...) oleh ahli band yang kalau gua sebut depan budak-budak UiTM Segamat, memang kenallah, untuk bersama mereka di posisi pengetuk deram. Disebabkan gua bosan dan kekurangn kaki untuk jamming, gua dengan senang hati menerima perlawaan.

Mana budak-budak ni tahu gua main deram entah...

Kali pertama jamming bersama mereka, memang gua mengarut habis (sucks mampos...). Telah diberikan senarai lagu namun gua main hentam ja. Band ini berkiblatkan Emo Rock ala-ala Paramore. Walaupun gua memang tak layan Paramore, gua main jugak sebab bosan.

Tapi sekarang sudah agak ada chemistry. Dan yang lebih menarik, baru tadi kami selesai bermusik dihadapan kira-kira 1600 orang sempena majlis apa benda entah. (Budak-budak ni cakap ada payment, gua pun tengah sesak, jadi gua jalan ja. Hey, gua bukan menjual musik ok, cuma gua perlukan duit...Hehehe, susah hidup rawk n roll, miskin...Hahahaha!)

Berkenaan dengan lukisan? Gua sudah perlahan sekarang, tiada lagi lukisan-lukisan bersaiz besar dan berbingkai seperti dulu. Tapi, gua masih melukis, terutamanya bila bosan dalam kelas. Gua conteng apa saja sambil diselitkan dengan puisi yang gua karang. Dan lebih menarik, semua contengan gua selalu dipow @ diambil oleh rakan-rakan sekelas gua. Terimakasih kerana menghargai lukisan bodoh-bodoh gua heee...

p/s: nasib baik gua belum kawen, klu tak
susah gua nak beli susu anak disebabkan kenaikan harga rokok...
tapi, klu gua ada anak, gua mesti berhenti rokok.
gua tanak anak gua cakap, "Abi mulut busuk...bluecks!" hahaha!

Saturday, October 9, 2010

MEMBUNUH DIRI PERLAHAN-LAHAN

(Selepas bunuh diri.)

Satu saat yang dicumbu mesra sebelum senggama nikmat tujahan rindu semalam bisa bertahan hingga 6 jam,
satu minit yang dilancap indah bersulam jilatan manja memori lalu mampu terbuai hingga 66 jam.
Dan satu jam bisa diliwat penuh berahi dendam hirisan bayang senyumnya mampu melayang hingga 666 jam....

Aku cuma mahu lelap...

Tuesday, October 5, 2010

KE HADAPAN TOH PUAN BESAR

"...relakslah, diorang salah faham je tu..."
"...relaks apa benda, letak 'gambaq tu' kat wallpaper laptop sendiri pun nak jadi hal..."
"...so relakslah, DIORANG TAK TAHU MACAM MANA KITA NI KAN..."
-Selepas kelas petang En.Zamri Miskam (Part5 diploma dulu), berkenaan dengan A Thing For Two-



Hee, mana ada 'replace replace' lah. Jauh sangat tu fikir. Kau lain, benar sangat lain. Jangan samakan dengan mereka. Bagaimana kondisi aku pun, rasanya kau tetap ada. Bagaimana pun aku membutuhburitkan semua, kau ada. Kau lain...

Hentikanlah mogok laparmu ke atas diriku ini huhu...Aku lapaq...Makan jom?

p/s: kau tak pernah di'replace', sebab memang tak kan ada 'replacement' yang bisa 'replace' kau...

Sunday, October 3, 2010

TISU SUDAH MATI

Yearght, kiranya dulu benar. Blog ini memang dipermisikan hanya untuk jari-jari sundal ini bersetubuh dengan minda bodoh separa sedar ini untuk memalitkan semua mani dan mazi juga darah dan nanah tentang nilai-nilai suci Hablumminnallah (hubungan antara manusia dan Yang Maha Segala) dan Hablumminnannas (hubungan sesama manusia). Tapi sekarang, Diaridosa sudah agak kepincangan, mungkin kerana acap kali diponggah akan anasir-anasir bobrok yang melata dalam minda gua.

Dulu, gua abadikan blog ini, gua dedikasikan blog ini, gua ekstrakkan blog ini untuk memalit memori bersama semua figura-figura yang pernah, ada dan masih bersama gua. Dan sekarang, gua akan kembali memalit sekuntum hina dunia. Intuisi gua cuma satu; walaupun gua bukan KAWAN yang baik, gua tidak bisa untuk jadi begitu, kekadang hilang, sibuk, dan segala macam yang buruk dan keji lagi, tapi sekali gua anggap lu KAWAN, sampai mampus pun lu tetap ada dalam hati hitam gua. Dan gua cuba untuk jadi yang terbaik.

Dan sekarang, di sini, di tempat baru yang bagi gua adalah neraka tingkat tinggi, di mana manusia-manusia meterealistik seronok bergebar tawa, gua ketemu teman- teman baru. Benar, sudah ada jarak, sudah ada jurang terutamanya berkenaan masa bagi gua untuk teman-teman rapat yang dari dulu bersama- warga Rumah Papan Gemereh, warga Rumah Batu X-Perling, juga teman-teman rapat yang lain. Maafkan gua, cuma masa dan beberapa lagi aral yang sedikit menggagu kita. Tapi lu semua tetap hidup dalam hati gua, cheers....!

Dan sekarang boleh dikatakan kesemua masa gua dihabiskan bersama dengan rakan-rakan sekelas gua. Dan alhamdullilah, kami sangat kuat bersama. Kredit untuk Cek Fiq (paling meriah minah ni...), Encek Akim (ni bestbuddy ni...), Encek Aizol (skandal gua hahahahak), Cek Farah (mainan utama gua untuk ketawa), Cek Emma (sipembangkang yang selalu marah-marah gua hahaha), Cek Caca (Sya, tapi gua samapai sekarang panggil Sya, Caca...), Cek Faz (si diam sunyum kuat), dan Cek Dell (dah pandai melawan gua ni hahahaha). Mereka inilah antara yang paling rapat dengan gua di sini.

Banyak saat indah bersama walaupun baru hanya beberapa bulan bersama. Nantilah, bila gua ada masa gua ceritakan perihal mereka masing-masing. Budak-budak ni kepala tak betul gak, hahahah!

Sebelum tu, gua dipanggil mereka dengan nama Acap @ Tok wan. Gua ni macam tokwan yang kena jaga cucu-cucu kata mereka, Tok Wan Rawk n Roll hahahah. Budak-budak ni cakap grup kitorang sebagai Kuda Belang hahahah..(Kuda Belang tu idea aku la hahahah...Aku ingat nak merapu, last last depa lagi merapu...hahahaha).


Dari Kiri: Fiq, Farah, Akim, Caca, Dell, Emma, Faz, dan Aizul.


Gua sudah agak pandai untuk TERSENYUM sekarang. Terima kasih cucu-cucu gua kerana bersama...

Dan gua selalu menempek kat Seksyen 8, lepak-lepak ngan Syafiq (tunang songsang gua hahaha) dan Gawat (ni pun bestbro ni...).

Hidup baru? mungkin...

Hee...

P/S: rasanya Tisu sudah mati...
Takpun, koma...

Thursday, September 30, 2010

HARI APAKAH INI?

Aku tak bisa meletakkan bontot berpanau ini kemas-kemas ke dalam tas tangan mewahnya...


Tuesday, September 28, 2010

ANTOLOGI PUISI STONED

I. MEREKA LELAKI BERANI

Mereka lelaki berani,
cakap itu cakap ini bilang itu bilang ini maki itu maki ini hambur itu hambur ini ini k*te itu k*te ini,
sebab itu sampai sekarang tarafnya tak pernah berubah asyik dicarut orang, "BABI!"...

Biasalah,
merekakan lelaki berani...

II. AKU ANJAKKAN 'JANGAN'

Jangan pernah berkata semua orang sama,
kerana di sini ada seseorang yang sedang terlupa...

Dan jangan pula pernah berkata semua orang ada beda,
kerana kita di sini bukanlah apa-apa, cuma BUKAN APA-APA...

III. SEDANG TINGGI...

Buat peneman malamnya,
aku cuma segelas milo yang membuatkan dia cirit-birit esok pagi...


Nota Kaki Metal Lagi Gua Ni: Sekadar gambar hiasan. Sengaja gua letak gambar antara yang paling baru dan huduh gua untuk mengelakkan sesetengah pihak yang menyangkakan penulis blog ini sudah mati, ataupun badan dah reput sebab asyik terbang...Hahahaha bavi!

Gua nak sangat palitkan cerita tentang rakan-rakan sekelas gua (budak-budak ni baek gila ngan gua...), tapi selalu kalau gua ceritakan kat blog ni tentang orang-orang, mesti nanti ada masalah...Hahaha, bukan kepercayaan khurafat lah, cuma gua malas nak upload gambaq mereka yang sangat suka bergambar hahaha...

Gua dah kembali bermusik. Gua di posisi gitar utama dan komposer ecewah...Nama band AN NAAR yang bermaksud neraka hahaha. Genre memang pure black metal, ala-ala old-school Darkthrone tambah old-school Impaled Nazarene...Ada budak-budak ni yang nak sangat band, ajak gua, so gua belasah ja...Bosan ngok hidup kat sini, ada band tenang sikit...

Rawk on n stoned! Hahahak!

Gua dah siapkan tiga lagu. Budak-budak ni cakap dah jadi untuk rakaman demo pertama...

p/s: dia cakap, "reput kang badan tu..."hahaha...

Friday, September 24, 2010

KAMU DAN SESUATU

"Kotak kecil yang dibungkus kemas bersama senyuman- akan ada sesuatu
untuk kamu setiap kali menjelangnya 25 September, setiap tahun..."
-Farysa Sinsabell-


p/s: Sudah lama gua tak menulis tentang DIA...
hee, selamat ulangtahun kelahiran, mimpikan yg indah-indah...

Thursday, September 16, 2010

SALAHKAN PENULISNYA

Mungkin perenggan terakhirnya telah terpesong ataupun dipesongkan,
kerana itulah kita di sini...

Dan jika benar wujudnya perenggan yang sempurna untuk penceritaan kita,
nescaya aku akan biarkan dikau yang menulis dan mengakhirkannya...

Nota Kaki Empunya Tahi: Orang cakap, raya tak kan indah jika puasanya tak penuh. Tapi alhamdulillah, walaupun gua puasa tak penuh (hahahahak kantoi bila masuk bab rokok...adoih...), Yang Maha Segala masih memberikan peluang kepada gua untuk merasakan indah...

Terima kasih untuk senyuman, bicara, tenungan mata yang beribu metafora itu, DAN KEMAAFAN itu . Walaupun tak sampai 10 minit, ia amat bermakna. Benar, diri ini bisa jadi tenang. Maaf untuk momen momen derita dulu...

Cait, font masih tak boleh kasi hijau macam entri-entri dulu...BAVI!

Carta PanasFM Minggu Ini: Rosier (Luna Sea...Perght, dalam siak feel lagu ni...), Moon Hail Mint (Nervedeless), Dendang PerantaU (Tan Sri P. Ramlee)...

p/s: Kau pun perasankan, aku semakin matang...
mungkin...

Sunday, September 12, 2010

SUDAH HALAL UNTUK MENCARUT

Kepada individu- individu yang kreatif dan inovatif: tolonglah cipta kalander yang membolehkan manusia bisa memilih harinya yang telah terliwat kelmarin dengan penuh kekhilafan untuk memperbetulkannya semula pada hari ini...

Nota Kaki Pagi Raya ke-4: SELAMAT HARI RAYA BUAT SEMUA UMAT ISLAM SAMADA YANG ZUHUD, ALIM WARAQ, UMAT ISLAM BIASA DAN JAHIL SEPERTI GUA, YANG MUNAFIK MUKA PENAT PUASA TAPI MULUT BAU ROKOK SIANG HARI, DAN SEMUA-SEMUALAH...

Puasa dah tamat untuk kali ini, dah boleh mencarut kan? (bulan posa gua tutoh mencaqot squpa ja pun...hahahahak!)

Carta PanasFM Minggu Ini: Hiking Metal Punks (Darkthrone)...Lagu raya buat mat metal kepala keras...

p/s: Awat font ni tak boleh edit, tak boleh warna? Dajjeii betoi...
Pelaq nakharam celaka besaq sungguh, mcm mana aku nak bagi
hijau font macam biasa ni...


Monday, September 6, 2010

ORANG GILA TALAK

Orang gila talak orang gila talak,
dari awal hingga terlajak,
dari belia remaja hingga kerepot digelak,
dari kuat hingga tak berkhudrat merangkak,
dari berdua hingga beranak,
dari buaian hingga nisan menyepak,
orang kata fikir dulu sebelom bertindak...

Orang gila talak orang gila talak...
.
Nota Kaki Terpijak Ludah Sendiri: -Tiada perkataan-
.
Carta PanasFM Minggu Ini: Bad Case Of Brain Rot (Bloodfreak), Don't Open Till Doomsday (The Misfits), dan Bertakhta Di Hati (Farah Diya)...Hmmm...
.
p/s: Gua rindukan sesuatu ITU yg indah...

Wednesday, September 1, 2010

DARI GUDANG (MENINGGALKAN DUNIA)


- DARI GUDANG -

Dari Gudang (Hanya Berdua) cuba merakamkan suasana suram gudang yang menempatkan kereta klasik dan lain-lain kenderaan mewah. Walaupun begitu, isi yang tersirat cuba mengekstrakkan sesuatu yang berkenaan dengan usia di kala tua. Penyataan cahaya yang gelap dan suram menggambarkan akan kesunyian di kala hayat emas membalut diri, ditinggalkan anak-anak, bosan dengan kemewahan hidup, dan sabar menanti mati...

Untuk Informasi lanjut, sila layari http://artregime.blogspot.com

Tarikh : 25 Ogos 2010
Masa : Pagi- Tengahari (Indoor Lighting)
Lokasi: Gudang Zero 2 Kontena Nasional Bhd, Petaling Jaya
Photographer & Designer : Farysa Sinsabell (Art Regime)
Krew Sokongan/Propman: Rashid & Sal

p/s : Gua masih amatur...
Tp, gua seorang saja yang tak punya certificate
dalam dunia fotografi berbanding
jurugambar-jurugambar lain dalam kru ARTREGIME...