Friday, June 28, 2013

SEBUTIR BINTANG RANUM

"..menyirna kelam, menyinar malam.."



Nota kaki: Sinar dan sirna adalah dua perkataan yg berbeza. Khalwat adalah satu perkataan yg punya dua maksud, satu dari sudut bahasa satu lagi dari sudut agama. Bermain dengan bahasa amat menarik. Sama menarik dengan bermain dengan angka matematik.

Hobi baru gua adalah membaca di tepi pantai. Oh ya, setlist lagu harian gua kembali seperti dulu. Kembali ke Cannibal Corpse, Deicide, Behemoth. Tapi feel dah tak macam dululah.

Puisi yang selalu meladeni kepala otak gua sekarang adalah puisi yang gua karang dua atau tiga tahun lepas entah, 'Penunggu Desiran'.



"..Desiran ombak yg menukilkan satu pengharapan
bersama buih-buih kehidupan yg terbuang dalam satu kitaran

Aku bukanlah ombak dan engkau bukanlah pantai
kita bukanlah apa-apa
cuma penunggu pasangnya satu kehidupan dan surutnya satu kematian.."
-Penunggu Desiran-