Tuesday, August 20, 2013

EGO DAN PISTOL

"..ego kata tembak saja aku agar puas hatimu,
pistol jawap aku tunggu air matamu jatuh dulu.."


Nota kaki: Ego ini adalah syaitan tahu. Bila lu berjaya bunuh dalam diri lu, ia merasuk orang lain pula. Ia sesuatu yg ironi sebenarnya. 

Gua tengah teruk gila sekarang. Tapi gua masih senyum. Seakan-akan tiada apa-apa. Bukan sebab nak sembunyikan dari orang lain, tp rasanya itulah sebab mengapa manusia tersangat perlukan Tuhan dan konsep ketuhanan dalam diri.

Gua akan memulakan kerja awal bulan depan. Syukur amat. Tapi opportunity costs tersangat banyak. Hablumminnannas itu bukan perkara mudah sebenarnya. Harus terus.

Gua selalu meletakkan doa gua kepada-Nya ke atas 'dia'. Dan gua harap Tuhan tetap mengizinkan gua terus menadah tangan gua yg terlalu kotor ini.