Friday, September 13, 2013

AKU DI SINI UNTUK DIA DI SANA

"..kamu kekuatanku,
kamu kesabaranku,
kamu kesetiaanku..

bila aku bertanyakan di mana kamu,
aku benar-benar mahu tahu apa tujumu,
kerana aku di sini masih lagi kehilangan,,

bila aku bertanyakan tentang makanmu,
aku benar-benar risaukan tentangnya,
kerana aku di sini berteman kelaparan..

bila aku bertanyakan tentang tidurmu,
aku benar-benar bermaksudkannya,
kerana aku di sini tak lena asyik berfikiran..

kerana aku mahu
kelak akulah kekuatanmu,
kelak akulah kesabaranmu,
kelak akulah kesetianmu..


Nota kaki: Dua minggu ini sangat berat. Bukan dua minggu, tapi bulan ini rasanya. Cuma gua pernah berada dalam keadaan yg lagi menakutkan dari ini dulu. Jadi, sudah alah kiranya. Gua sedang mengejar masa depan, satu benda yg gua tak pernah fikir untuk gua lakukan dulu.

Gua tak takut lapar. Gua tak takut merempat. Gua tak takut jatuh. Tapi gua takut dia tak mampu untuk menahan semua itu. Untuk pertama kalinya gua menjadi seorang realist, bukan lagi idealist. Rockstar ini sudah hampir mati untuk hidup kembali sebagai manusia biasa. 

Gua nak minta maaf untuk masa yg singkat. Maaf buat keluarga, sahabat-sahabat. Gua rasa ini pengorbanan yg terpaksa gua buat. 

Gua serahkan hati ini untuk dia. Tidak mengapa jika dikeronyok buang. Kerana gua cuma mahu menyerahkan, bukan untuk balasan.