Thursday, June 11, 2009

AKHIRAN SATU PENANTIAN


Gambar di atas adalah antara dekorasi tempat aku mengulangkaji di bilik, SR 325. Semasa semester lepas, aku ambil apa saja poster mahupun flyer untuk ditampal. Bosan ngok kalau dinding tu kosong ja...Tapi pada semester ni aku bawak hampir setengah segala mak nenek poster dari bilik di rumah untuk aku lekatkan di ruang sepi tempat ulangkaji di bilik (tapi tak lama kerana ada krisis dalaman...). Poster kesayangan aku, As-Sahar (Casus Lucifery) dan yang lain-lain lagi habis aku tampal, dah jadi macam studio dah....Semua poster habis syaitan (tanda protes terhadap indie da great...Aku geli ngan terma 'Indie'...Maaf, sedikit prejudis...). Mampos lar, Metal itu Raja!!!! Poster gergasi Metallica, Master Of Puppet tak jadi di tampal takut kena rambat...Susah ngok nak dapat...

Sedari zaman di bangku kecil persekolahan lagi memang aku tak boleh menumpukan konsentrasi pembelajaran di dalam kelas, belajar berkumpulan dan lain-lain. Sebagai alternatif atas kekurangan itu, aku berhempas-pulas mengulangkaji di bilik. Aku akan pergi kelas, menerawang ke alam fantasial lalu pulang ke bilik, tidur. Dan bermulalah sesi pembelajaran secara 'pailang' di bilik di malam hari, awal pagi lagi tepat. Dan teman sewaktu belajar adalah komputer peribadi yang tak henti-henti dikerah untuk mendendangkan kuat irama gelap, hot choc @ kopi 'o', Winston 14s @ Camel 14s (kalau kat rumah memang rokok daun ja...), biskut Lexus (biskut bertaraf dadah bagi aku...Aida tau...Hak!), dan pokok apa entah yang aku jaga (curi kat tandas uptown awal sem...).

Aku bermula dengan sangat teruk di awal semester satu, mungkin kerana 'penentangan' aku terhadap banyak benda dan jujur, memang aku tak suka langsung tinggal di sana. Aku antara budak yang hampir ditendang keluar kerana punya gred rendah awalannya walaupun aku amat berpotensi di sekolah dulu (walaupun aku jahat kat sekolah, tapi banyak cikgu sayang aku...Hee...). Tapi aku tak malu untuk mengaku aku betul teruk kerana bagi aku itu satu proses pembelajaran. Aku memang tak punya apa-apa dan 'tak punya apa-apa' itu yang aku jadikan pemangkin untuk bangkit kembali, mungkin.

Dan sekarang aku sudah boleh menghembuskan nafas lega kerana,

GUA BERJAYA NAIKKAN KESELURUHAN GRED SECARA DRASTIK!!!!!SIKIT LAGI JA GUA NAK JADI 'ANGKASAWAN'!!!!

Walaupun taklah gempak macam orang lain,aku amat puas.Didedikasikan keputusan peperiksaan ini istimewa untuk mak aku yang paling TERBAIK dalam dunia ini! Hadiah untuk abah yang akan pulang dari tanah suci..

Terima-kasih kepada individu-individu yang memandang rendah aku di kampus. Aku jadikan itu satu CABARAN. Juga terima kasih kepada Encek Pantut (idola gua...Hee, banyak bagi dorongan...), Cek Ummul (hang tak tau bertapa aku 'cemburu' dengan keputusan hang...Hahahak!!!Walaupun lain course...), Encek Tozer (walaupun lu membosankan, tapi kata-kata lu banyak menolong...), Cek Aida dan Cek Wan Ela (banyak tolong gua...Siap paksa gua belajar kat perpustakaan sekali...).

Sebagai hamba, jangan pernah sesekali memalingkan muka dari kiblat. Dan DIA tak akan mensia-siakan setiap doa, rayuan, air mata, harapan terhadap hamba-Nya yang istiqomah meminta. Dan tiada konsep 'bodoh-pandai' di IPT, itu dari mentaliti bodoh. Apa yang wujud adalah konsep 'rajin-malas'...Ilmu bukan dinilai dari keputusan semata, itu hanya bonus. Tapi bagaimana kita mengaplikasikan ilmu dalam kehidupan seharian...

Antara lagu-lagu wajib waktu ulangkaji :
1. Back From The Death (Napalm Death).
2. Angel Of Death (the mighty Slayer).
3. Deadly Player (Loudness).
4. Kurenai (X-Japan).
5. It's So Hard (Black Territory).
7. Dying Embers(To/Die/For).
8. Renounce Me (Siksa Kubur).
9. You're Not Alone (Saosin...sebut betul-betul, SAY-OO-SINS...).
10. Brainwash (The Casualties) & Poison Heart (The Ramones).
P/S: Gua slalu tipu orang cakap gua dismiss,gagal..
Wey Aida, lu jangan prcaya result yg gua cakap tadi...
Yg 1st tipu, yg 2nd pun tipu...
Lu dah kena klepet...Hahahak!!!