Monday, June 22, 2009

KAMU SENTUHAN ISTIMEWA RABB

"Benarkah ikan kering kalau dibuang ke laut tak mampu berenang kembali?"

Pongahkan segala mimpi yang terlestari
Biarkan alpa meladeni setiap ruang jasad ini
Rabb tahu jika itu yang dicari
Rabb juga tahu jika kita kehilangan erti
Kerana kamu cuma sentuhan istimewa Rabb
Dan hanya Rabb tahu betapa istimewanya kamu...

Ratusan celaka menghantui kamar ini
Ribuan tawa cuba membobrokkan hati
Jutawan muka yang tercela memaut rusuk kiri
Kerana kamu bukti satu keajaiban mithali
Walaupun tanpa selorek senyum menebus mati
Ortodoks pemikiran melahirkan satu antologi...

Nota Kaki Bernanah : Didedikasikan buat seorang lelaki yang bernama Mohd Pami Bin Ahmad. Nanti bila aku sudah bersedia, aku akan ceritakan secara terperinci bagaimana anak kepada Mohd Pami Bin Ahmad hidup dengan nafas BANGGA menjulang nama CIKGU PAMI. Sudah masuk tahun yang ketiga hubungan aku dan abah dingin, abah konservetif dan aku rebel. Perbezaan idealogi. Kata orang, itu normal anak lelaki dan ayahnya. Tapi bagi aku, LELAKI tanpa prinsip tak layak punya alat kelamin yang 'memulakan'. Walaupun selepas aku diazankan, peluk, cium, diberikan segalanya hingga ke tarikh abangah dan abah bergaduh bertumbuk, dan hingga abangah sedang menulis di blog tercela ini, abangah tetap percaya ABAH ADALAH ABAH ABANGAH DAN TIADA ABAH KEDUA DALAM KARMA INI.

SELAMAT HARI MENJULANG SETIA
SELAMAT HARI MENGKABURI DUSTA
SELAMAT HARI MENTAFSIR SEGALA
SELAMAT HARI BAPA