Saturday, November 20, 2010

TARIAN TERAKHIR PELACUR TUA (cont')

i. Minit-minit Terakhir.

Sebelum mati, yang ada hanya pemain audio separa bingit, kompas berjarum songsang, potret hitam-putih keresahan, dan secawan kopi suam lagi suram...

Aku sudah hampir bersedia pergi dari situ....

(Thanx 'soulmate'...Gua rasa gua dah bersedia...)

ii. Tarian Terakhir Pelacur Tua.

Bermula dengan kucupan nikmat dunia,
Dia melancap usia mudanya dengan dosa,
Kini bersetubuh di atas sejadah memohon doa,
Bersenggama dia dengan sesalan tak terkata,
Memberahikan usianya dengan parut duka,
Juga acap kali diliwat mimpi lama,
Dia diraba terus-terusan untuk kembali setia,
Namun dia telah lupa akan ghairahnya tusukan pertama...

Setelah kini lengkap tarinya,
Tarian terakhir pelacur tua…

(Gua tak ingatlah samada gua pernah palitkan puisi yang satu ini dalam Diaridosa atau tidak...)

iii. Kawan-kawan Anjing.

Kau, kau dan kau, anjing...
Kalian semua anjing...


Gunakan perkataan kawan untuk melancap riang,
sudah lembik ereksi pancutan klimaks semalam habis kau palitkan mazi kepercayaan
di dinding jamban persahabatan...


kau anjing, kau anjing, kau anjing...
kalian memang anjing...


Kencing di balik tiang waktu senang- angkat sebelah kaki oh nyaman,
muka sendiri terpercik kencing salahkan tiang...


Kalian benar-benar serupa anjing...

(heh, gua hanya mampu tersenyum...)


p/s: Jadi hamba 'chemicals', sakit..."Herbs' ok lah hehehe..

Dah selamat dari 'chemicals', boleh lah lu gelak hahahah...