Wednesday, February 2, 2011

ANAK-ANAK KECIL

Kita masih cuma anak-anak kecil yang berseloroh bermain dapur-dapur...

"Hari ini kita makan ikan masak pedas ya!"
itu katamu...

Lantas bercicit aku datang membawa daun-daun kering,
yang dimata kita adalah bakal lauknya...

Nota Kaki Sakit: Kalau lu tanya gua pada 5 tahun lepas, memang terus-terang gua cakap gua tak suka budak-budak kecik...Gua rasa macam nak tendang saja sekoq-sekoq terutamanya yg banyak cakap...

Tapi, sekarang, gua sangat-sangat sangat-sangat sukakan budak-budak kecik...Gua rasa kalau gua peluk, memang tak lepas dah...Terutamanya budak kecik perempuan yang manja dan pandai cakap...

Arght, tiba-tiba gua rasa macam nak jadi bapak budak...oh...

p/s: Malam itu gua berfikir lain,
malam ini gua berfikir lain...

Malam esok mungkin juga lain...
haih...