Saturday, April 23, 2011

PUTIK RANUM DALAM BALUTAN GANJA KERINDUAN (BERSAMA SULAMAN MORFIN HARAPAN)



i. Layang-layang Dibiar Terbang.

Untuk terbang tingigi-tinggi,
bukan setakat angin,
tapi pemainnya juga penting...

(Dedikasi buat seorang teman yg baru melepasi satu bala...hahaha)

ii. Putik Ranum Dalam Balutan Ganja Kerinduan.

Aku merasa seperti dijahit, pelik...
Hendak kemana pun aku rasa jelik,
mungkinkah aku sudah tersalah petik?

(Entahlah, gua takut nanti lu dapat meneka sesuatu...haih...)

iii. Langit Dikisi Lagi.

Hilang hujan, datanglah awan yang tak menentu geraknya...
Aku bukanlah pengkaji cuaca yang bisa meramal tandamu,
aku cuma di sini menunggu datangnya sepoi-sepoi bahasamu..

(gua bukan seorang yang optimis, gua negatif...)



"...Semakin didaki, semakin lemah kaki..."


p/s: Ting-tong ting-tong shingkeng..
Bavi lah, gua nak study ni...