Saturday, December 6, 2008

30 HARI MENCARI MATI,1

Setibanya sahaja aku di terminal terakhir setelah lebih 8 jam perjalanan dari selatan ke utara setelah cuti semester bermula, aku keletihan amat... Apa yang ada dalam benak fikiran aku adalah bagaimana aku hendak memaksimakan saat senggang aku dengan penuh keghairahan setelah hampir empat bulan kiranya aku melepaskan keseronokan remaja demi fokus penting aku... Disambut peluk cium dari ibunda tercinta, aku terbang dalam syurga, mungkin...
Oh, aku mahu memalitkan memori semasa cuti ini yang bagi aku sangat GILA dan HEBAT berbanding sebelumnya...
Malam setelah kepulangan aku, kami sekeluarga bersama-sama bergerak ke Pejabat Tabung Haji di Pulau Pinang untuk menghantar Tok dan Tokwan menyahut seruan Ilahi, menunaikan haji... Aku dan abang disambut dengan pelukan dari Tok, Tokwan, Pak Jang Kandaq (Ni rawker dulu...), Mak Cik Shinar dan ahli keluarga yang lain... Sumpah, nilai kekeluargaan antara kami sangat utuh walaupun jarang bersua juga beramah mesra... Ada cahaya keceriaan di wajah Tok dan Tokwan... Benar, mereka sangat teruja semenjak tahun lepas lagi... Sambil berjenaka, aku katakan pada Mak Cik Shinar, "Suruh Tok doakan mak dapat menantu...".. Hahahak!!! Banyak lagi peristiwa yang menarik tapi cukuplah yang ini...
p/s : Kamera yang selalu menemani aku tertinggal...
Jadi, tiada gambar untuk diselitkan... Maaf...