Thursday, December 25, 2008

MARI BERDANSA OH RAKSASA

Tatkala sedang asyik kami mengelamun sambil menganyam bintang untuk dijadikan alas bicara, Pali bersuara, "jom praktis... Esok kental sikit!". Oh, esok di kala malam aktif mencari tua, pagi muda mahu menjelma, kami akan beraksi sebagai sebuah band kembali! Kalian boleh datang menyaksikan kami yang tidak seberapa dan jahil dalam seniirama ini memporak-perandakan jiwa insan yang sedia hitam dengan alunan melodic death metal (mungkin...) yakni lagu sendiri juga lagu saduran dari band hebat yang lain. Set list? Nanti kiranya aku selitkan. Lokasi? Hak! Terpaksa dirahsiakan. Sila cari sendiri di internet atau flyer yang terselit dalam zine-zine tempatan. Persembahan kecil sahaja dari band kecil juga. Err, semasa sibuk rakan band berlatih, aku sempat lagi meluncur hingga jatuh terguling-guling. Skate n Destroy!!! Metal is the king, THE DARKEST KING!!! Hail!
Sedang Pali, Angah, Syammen berlatih, aku yang masih dalam konsentrasi mencari drumbeat yang sesuai menjadi bahan ketawa mereka. Ceh, mereka bilang muka aku persis dan saling tak tumpah dengan Zul Yahya (drama 'Pepaya'...) dan Bayu (hero drama Indon, 'Jelita...). Semua ini terlintas kerana aku baru memotong rambut pendek, biasalah, cuti semester dah tamat. Dan yang lagi pedih,tambah mereka, semasa aku masih menyimpan rambut dulu-dulu, muka aku macam Rahim Maarop. Aduh, nasib aku, seorang yang tak kacak. Selalu diperkotak-katikkan. B@8i betoi! Hahahak!!!
Apa-apa pun, esok kami beraksi!!! Hellyearght!!!
p/s: Mungkin corpse paint sekali kot... feel...