Thursday, January 29, 2009

CINTA PERTAMA UNTUK DIA

Ini, Ammar... Berusia 12 tahun dan sangat komited melaksanakan sesuatu...Selalu bergaduh dengan abangnya iaitu aku... Antara adik yang paling rapat... Pengawas, pemain sepak takraw,ahli taek-won-do, persatuan yang macam-macam, rajin ke kelas tambahan,dah khatam Al-Quran, perengus, muka tak macam aku, pandai menyimpan wang, pandai bancuh milo untuk aku, dulu kuat nangis, blablabla... Pernah bersungguh-sungguh nak belajar bermain gitar (nak jadi metalhead konon...) dari aku, tapi aku tak ajarkan sebab kecik lagi...Bulan lepas, aku beli fon baru...Jadi, fon lama aku berikan kepada dia...Semalam, dia tidur dengan aku...Kira-kira pukul 10 malam, dia telah menerawang ke alam mimpi...Aku pula, kiranya pukul tiga pagi baru melabuh lelah...Aku tak dapat melelapkan pancaindera yang satu ini, kebetulan fon adik aku berada di sebelah aku...Aku yang kebosanan pun mengambil fonnya dengan niat untuk bermain permainan visual di dalam fon itu...Tiba-tiba, ada satu pesanan ringkas terpapar dan secara tidak sengaja aku terbacanya...Dari 'My Darling'...Erght,bila masa aku tulis nama ex aku 'My Darling?(Kad sim pun aku punya, yang lama...)...Pesanan tersebut seperti berikut; "Am.Mlm kem kepmpinan nnT bwk hp tau.Kita maen msge.K, Anis nak boom.Bye.*3$%$."...Aku tak dapat menahan rasa di hati lalu terhambur gelak dan tawa hingga keluar air mata, senak perut lagi tambahnya...Gila arght, adik aku dah bercinta...Aku pun membalas pesanan tersebut... "Am mimpikan Anis tadi.Anis cntek mcm Nora Danish."...Hahahak!!!
p/s: Gambar tahun lepas...Aku diminta menjadi model oleh S.S.Tunner untuk dimuatkan dalam final work beliau...'Poyo' nak mamposh! Aku tutupkan mata sebab nanpak macam tengah 'stone'...
Dan secara tiba-tiba, aku pun menerawang entah ke mana...Bisik aku pada diri sendiri, "Ammar pun ada teman, kenapa aku tidak?"...Mungkin sebab aku hitam, gemuk, hidung kemek, muka ketat, boroi, jerawat banyak, tak stylo, ketiak busuk, lalu tiada gadis berani mendampingi...Herm, nasib badan... Mungkin juga aku sendiri yang bermasalah...Tapi, aku peduli apa, METAL tetap raja! Mudah-mudahan Ammar seronok dengan cinta pertamanya...Yearght!!! Cinta pertama sangat menyeronokkan...Terima kasih kepada Maizatul Nashiha Sakina yang pernah memberi peluang untuk aku rasakannya...