Saturday, January 21, 2012

DOA DAN AIR MATA

Lu orang yg sentiasa penuh dengan impian tak?
Or individu yang penuh harapan?
Tak pun koman-koman lu ni org yg berpandangan tak?

*Sigh*

Lu ada agama dak?
Lu lah, gua tanya lu. Yang sedang baca ni, kalau ada yg bacalah. Hahaha. Lu ada agama kan? Kan?

Lu BERDOA tak? :)

Doa ni macam seutas surat tau. Yg membezakan surat ini dengan surat yg selalu lu dengar tu adalah 'pengutus dan penerima'. Macam ni tau, nak buat lagi spesifik, 'penerima'nya berbeza. Penerimanya adalah Yang Maha Segala.

Ok. Gua bukan nak cerita apa itu definisi doa atau du'a. Bukan nak berbicara tentang fadhilatnya. Ataupun nak apa-apalah.

Kita ni manusia tau. Lu, gua, sama ja.

*stuck. stim pulak. alahai lembutnya*

Hahaha. ok ok. Kita ni manusia tau. Terutamanya manusia yg punya roh Islam. Lagi-lagi kalau kulitnya sawo matang, badan bersaiz sederhana, rambut hitam. Sudahlah dijadikan sebagai manusia, lahir pula terus beragama Islam dalam kepompong Melayu. Ha. Bodoh amatlah kalau lu tak berdoa. Bodo lagi dari tin Redbull sebelah gua ni sebab jadi tempat ketis abu rokok. Bodo lagi dari tu. Bodo lagi lah dari bodo tu sendiri.

Sebab apa? Lu tanya gua?? Sebab apa?? Hahaha. Tu antara anugerah berharga diberikan Yang Maha Segala. Direct terus ke Tuhan lu, Tuhan gua. Tuhan kita.

Gua cakap lu ni, lu nak jumpak YB lu sendiri pun tercirit prosedur lu kena ikut. Lu nak beli vitagen kat 7E pun kekadang lu kena beratur sampai orang lain nak pergi fridge kat belakang tu pun tak boleh sebab beratur panjang sangat. Lu nampak tak?

Ini, kita terus dengan Yang Maha Segala! Amek kau, gua dah guna tanda seru tu ha.

Bodo amatlah orang yg tak berdoa. Sombong sangatlah orang yg tak berdoa. Mungkn taraf macam bavi anjin.

Gua rasa gua stop sini sat eh. Banyak gua nak cakpa pasal isu ni, tapi terbong pulak. Adoi. Hahaha. Tu yg berat tu huhu. Nanti gua sambung.

Lu renung-renungkan eh, maderfakes semua.




Nota kaki: Tamat degree, praktikal pulak. Civai, apa gua rasa ni??? Sebenar ada masalah di situ, kita yg tutup-pekakkan mata-telinga kita :)

Tudia bak ang, kalau member-member sekolah gua dulu tau yg gua sekarang snooker tak cun siap sight mcm harem, for sure gua kena gelak sampai maut ni. Adoi. Hahaha.

'Ang' dah tau. 'You' dah tau. For sure, lu dua akan blah dari gua. Sokay, memang salah gua. Gua kotor.