Saturday, October 3, 2009

MUNGKIN SEKADAR REPLIKA

i.

Metafora kepercayaan,
Hiperbola kecurigaan,
Simile pembohongan,
Monolog sendirian...
(Semua orang lalu menjauh..)


ii.

Anjing pulang gonggong tulang,
Anjing pulang petang-petang,
Anjing pulang gonggong tulang,
Pulang petang tulang hilang...
(Jangan jilat kudis gua, lu kan LELAKI...)


iii.

Lukisan bercat separa hitam itu menamparku,
Dimakinya dia, "Kenapa aku diciptakan?!",
Kaget aku dihambur sedemikian rupa,
Ditenangkan aku, "cuma mahu mencantikkan,",
Kumat-kamit mulutnya entah apa yang dicarutkan,
Butirnya begini, "kau kena faham aku ini lukisan,",
Kecil hati sundal aku diperlaku begitu,
Lalu berbisiklah aku, "jadi, cuba fahamkan aku, sayang...".
(Boleh belikan gua 'kanvas' lukisan...?)

Nota Kaki Melecet : Tiga cerita, berbeza siratannya...Eyh, tadi gua ada modul untuk pelajar bahagian lima...Ceh, macam nak suruh gua jadi patung voodoo ja...TAPI, ada benda yang buat gua semangat! Selalunya, biasalah kalau ada minah pakai kasut Vans, kan...TAPI, minah ni pakai Vans yang Slayer Edition, lalu depan gua..Perght, lu tau tak tu kasut idaman gua?!!!! Gua rasa macam nak bentes ja kaki lu, lepas tu curi kasut lu, lepas tu gila babi metal lar gua!!! Nasib baek gua jenis yang sopan-santun...Yang bestnya, gua rasa minah (gua tak kenal pun pompuan tu, pernah pulak gua ambil port...) tu sorang ja yang pakai kasut tu kat kampus ni, siap pakai baju kurung lagi...Bebudak lelaki lain yang berlagak metal pun tak pakai...ARGHT!!!

Gua rindu kalian... Pali, dah lama kita tak makan menu kesukaan lu kan, laksa...? Angah, gua rasa macam nak ajak lu lawan punch ja dengan gua sekarang, ranking gua lu tak beat lagi, kan...? Syammen, ada info baru pasal secret society tak? Rasa macam nak lawan debat ngan lu lar...Dah lama kan kita berempat tak lepak sekali? Nak jamm lagu Mengarca Hiba dengan kalian...Nak bergadoh berebut nak tengok movie masa beli tiket wayang...Nak makan sotong kangkong dengan kalian...Nak karaoke lagu Gerak-Gerak Khas, Langsuir Liar (Rusty Blade...Ni Lagu gua, yang lain diam!!!), Dajal (BPR...Lagu wajib Angah.), Black Night (Deep Purple...Syammen, ur turn!!!), Can't Help You Falling In Love (Elvis Presley), Menaruh Harapan (Zaiton Sameon...Pali, betul lu nyanyi sedap...) dengan kalian...Gua betul-betul lost ni, kalian...

lagu-lagu penenang gua minggu ini : Devil Or The Blue Cat's Song (Volbeat...Gua minat gila Volbeat sekarang!!!), Jan Doe (Within Temptation), Hollow Heart (To/Die/For), There For You (Damien Jr. Gong...Reggae...), Blurry (Puddle Of Mud...Lagu ini saja, ok...)...Dah tak metal dah...Macam biasa, gua kurang sikit dengar lagu-lagu radio...