Tuesday, September 29, 2009

KRONOLOGI PELANGI TRANSAKSI MIMPI

Kompas berformat masa depan, jam pasir berpenggera, dan peta topografi bervisual 3D...

Terima kasih Tuhan untuk kopi latte penantian dan sundae senyuman...

*******************

12 March 2009
Di tengah medan admin
Mimpi/Ilusi/Dia
Tapi, harap-harap kamu faham lagu-lagu itu
Terima kasih Sofia, aku memang tak berkeyakinan tinggi

2nd April 2009
Gerai no.13, air kelapa
Nampak kamu dan Nadia
Aku berdiri pegun terpana
Terima kasih, Minggu Keagungan Islam

3rd April 2009
Gerai no.16, soto
Minggu Keagungan Islam
Kamu dibelakang aku dan aku tak perasan langsung
BODOH GILA AKU!!!
-At least u said-

7th April 2009
Dari Maxis Ke Celcom
-Maaf & Terima Kasih-

13th April 2009
Di bawah tekanan
Siapkan 'Lost'
Memang aku terjemahkan perasan aku melalui lukisan itu
Kamu tahu, aku tak akan minta untuk disukai kamu...
Cuma mahu kamu tahu, AKU SUKA KAMU

18th April 2009
Admin, depan HEA
1st time, bertentangan
-Hadiahkan 'Lost'-
Sangat takut, menggeletar nak bercakap

19th April 2009
Aku janji
Kamu cakap kamu cepat bosan, degil, banyak teruk dari ok,
Dan benar, aku tak pernah ambil pusing semua tu
-Tak akan bosan-
-Tak akan give up-

23rd April 2009
Uptown, Aida belanja makan
-Nampak kamu senyum walaupun bukan untuk aku-

12th June 2009
Aku buang SEMUA
Lost lagi...
Lemah betul aku...

3rd July 2009
I dun noe, BUT
I MISS U SO BADLY!!!
-No Messages Or Calls?-

6th July 2009
Depan restoran yg melarang pelanggannya merokok
Oppie said u do luv me,
AS A FRIEND

5th August 2009
Orght...Expectation...
Tolong, kalau kamu masih bercerita tentang ia,
aku semakin lemah, tahu...

15TH aUGUST 2009
-Kata Hati-
Heh, terima kasih
Tapi, bolehkah aku meneandingi YANG DULU?

18th August 2009
Aku dengan beraninya katakan aku mampu meandingi yang dulu
Kamu pinta aku bersabar
Orght...

17th Sept 2009
Depan SMK
Betul aku dah lost amat,
Aku katakan,
"...Sorry, dah give up..."
Kamu pula,
"...Tunggu la...Sikit je lagi..."
Jadi, aku tetap TUNGGU...Yearght!
Kamu nanges? Erm, aku memang teruk...

23rd Sept 2009
Nak cakap sumthin?
Cakap saja, aku tetap ada...

25th Sept 2009
-Tengahhari, pinjam fon Halem sXe-
Burfday wish yg lambat, tapi unik,
Dari tengah Taman Negara Pulau Pinang, Hahahak!
Maaf sebab tak dapat buat apa-apa yg hebat...

-Malam hari, antara sempadan malam dan pagi-
Huh??!! Serius ni...?
"...Sebab dah start sayangkan Asyraf lah..."
Boleh ulang skali lagi.........Sekali lagiiii...
Teruja gila macam nak menari chacha sampai koma, Angah 80s Rawk saksi...
So, dah ready nak jadi pasangan paling rawk n roll...?Hee...

26th Sept 2009
"...Kita make it official on sunday eh?
Br best skit. Hehe...."
Boleh, boleh...
Sapa yg bagi cadangan?Kamu...Sapa yg decide? Aku...Kan...?

27th Sept 2009
1st date, depan rumah papan Gemereh...
Kamu cantik amat, betul...
Jadi, 27th lah yg dipilih, kan...?
Maaf, sekali lagi tak sempat nak prepare apa-apa utk
jadikan ia memoriable...

28th Sept 2009
-12 tengahari, Uptown-
1st lunch, bersama Nadia dan Jehan...
Maaf, aku sangat pasif...
Betul, aku kekok amat...Haish...
Maaf...

-6 petang, depan Admin-
Betul aku tak tipu...
Aku rasa sangat-sangat rendah diri...
Dan ini kali terakhir aku tanyakan,
"...betul-betul buat keputusan ni..."
Dan sekali lagi kamu katakan,
"...Betul...Macam main-main ke...?..."
Dari dulu aku rasa rendah diri, itu sebab aku bersikap tidak menekan...
Tapi, kita dah MULAKAN semula...Kan?

"...Hai, nama saya Asyraf...Kamu?..."
"...Hee, saya Hazie..."


*************************

Nota Kaki Bertemu Kaki : Kira-kira tiga tahun aku jauh dari bunga-bunga.Selepas aku dibuang, dulu.Aku bukan jauh, tapi menjauh. Aku dah tak pedulikan penjagaan peribadi, aku semakin tak terurus. Yang aku tahu cuma , JUST FKING METAL!!! Pernah tengok aku berbual mesra sewenang-wenangnya dengan kaum Hawa? TIDAK!

Tapi, pertama kali aku terpandang kamu, walaupun cuma dari sisi belakang,sewaktu bersama teman-teman kolej melepak di uptown malam hari, dulu, masa part 2, aku rasa aku patut cabar diri aku untuk MATI sekali lagi. Dan dua tahun aku tak pernah bosan mencuri pandang kamu...

Aku tak ada apa-apa. Tak kacak. Tak beraset. Botak. Tak punya wang. Tak stylo. Busuk. Muka ketat. Kurus. Perangai macam dirasuk wali syaitan gila. Kasar. Dan memang tak ada apa-apa untuk aku janjikan...


Mak pernah cakap,
"Semakin besar, semakin jauh anak-anak dari mak..."
Aku jawab,
"Sebab tu abangah tak bawak balik menantu utk mak...Hahahak!"
Mak mematikan,
"Heh, abangah akan sampai jugak satu frasa utk bersama 'yg lain'..."

Pali pernah cakap,
"Apa yang hang cari dalam hidup ni...?"
Aku jawab,
"Tak dak apa lagi kot...Sebab aku dah ada dua syurga..."
Pali mematikan,
"Erm, tak...Nanti hang akan jatuh depan syurga 'ke-3'..."

Angah pernah cakap,
"Awat ni...? Muka cengkerek semacam ja...
Selalu hang yg paling parpoo..."
Aku jawab,
"Aku takut nanti komitmen aku kat family ngan hang, Pali, Syammen
akan kurang..."
Angah mematikan,
"Hang selalu cakap pasal KEPERCAYAAN...So, kalau hang percayakan
kami, hang patut kurangkan KOMITMEN utk kami...Paham???"

Aida pernah cakap,
"Dah nak dapat, kenapa nak buang..."
Aku jawab,
"Dia boleh dapat lagi bagus dari aku..."
Aida mematikan,
"Dua tahun boleh tunggu, tak kan hari ni nak give up?"

Jablon pernah cakap,
"Kau kena pikir jauh, benda macam ni kalau kau boleh bagi,
dia patut boleh terima..."
Aku jawab,
"Aku rasa kekok gila..."
Jablon mematikan,
"Kau kena paham, kalau kau kekok, mungkin dia pun kekok...
Kau tak pernah nak cerita, tapi aku tau kau dah lama kan tak 'bersama',
maybe dia pun sama..."

Untuk sekali lagi, aku pinta agar kita CUBA untuk jadi yg paling segalanya. Aku tak minta kamu gapai langit kelam aku. Aku tak minta kamu peluk erat bumi hitam aku. Aku tak minta kamu hembuskan kipas masa untuk berpusing. Aku tak minta apa-apa, betul. Cuma satu, aku mahu kamu ada untuk aku percaya.

Arght, senang cakap AKU TAK MAU HILANG KAMU, HAZIE...!!!!

Erm, kamu gadis pertama yang buat aku rasa macam ni...
Aku sangat-sangat rasa rendah diri...
Dan aku berusaha untuk tinggi...

Kamu cakap kamu suka pantai? Kamu cakap mahu dengar bunyi gitar?
Aku sedang merancang sesuatu...Tunggu eyk...Eyk...Eyk...
Tak tau jadi ka tak, tapi, pis rok n roll!!!!

p/s : Nak tengok gambar...? Hahahak! Tu kena tanya Hazie la...
Aku baru balik berkhemah... Jadi tona kulit jadi tak sekata
jerawat banyak nak mampos!!!Hahahak!!!