Monday, September 29, 2008

MARI MENGEMAS RUMAH

Tadi pagi, kami sekeluarga mengemas rumah, kecuali abang aku (tidur...normallah...) dan adik perempuan aku yang dah besar (itu pun lewat juga bangunnya...)... Aku yang semalaman tak tidur terus mengemas... Ibu aku mengepalai kami adik-beradik... Nyotnyetnyotnytet mulutnya meleter.... Hahahak!!! Dia cakap, "nanti petang jom survey sofa baru, baju Ammar, kuih raya, alas, blablabla... Ketupat macam mana? Blablabla..."... Aku cuma mengangguk... Tepat pukul 11 pagi, aku tertidur dan bangun tepat pukul lima petang (Wah, dah macam manusia mutasi aku ni!!!)... Bangun terus ikut ibu aku keluar, beli apa yang patut... Terdengar pengumuman di radio, "mungkin esok hari terakhir kita berpuasa...", ibu aku terus menjerit, "nasib baik! Banyak lagi barang tak beli lagi ni! Esok sempat lagi...Blablabla..."... Aduh... Malam ini, kami sekeluarga akan mengadakan Ops Last Minute, mengemas rumah untuk menyambut Aidilfitri yang mulia... Heh, sangat teruja...Kata akhir, aku sebenarnya dah malas menulis (cuma masih curi-curi baca blog 'dia'...Penipuan Anak Muda...Hahahak!!!...Walaupun aku tak 'layak'...) Jadi,
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI DENGAN PENUH KESYUKURAN...
SEMOGA DIBERKATI YANG MAHA SEGALA DAN,
SEMOGA HARI MENDATANG AKAN LEBIH GEMILANG...
INSYAALLAH...
p/s: Nanti aku sisipkan gambar raya tahun lepas... Tapi tiada gambar raya keluarga...InsyaALLAH, tahun ni ada...