Monday, September 29, 2008

MENYENTAL DOSA LARA DIPINTA

Seperti tahun-tahun sebelum yang telah dilewati, sedari azali, aku akan memeluk, mencium, bersalaman, dan memohon keampunan dari AHLI KELUARGA (tahun ini aku ingin memeluk abang aku, insyaALLAH...), tiga orang SAHABAT aku... Tahun ini ada tambahannya... Aku memeluk dan bersalaman dengan kawan rapat aku di kampus (Pulai, Kotas, dan Jablon..) namun masih belum mencukupi...En.Gawat pun sama... Aku ingin memohon maaf sekali lagi dari mereka setelah kembali ke kampus... Kepada Bal, Syafiq (Taik), dan mereka yang pernah bersama aku dan menyatakan kesulitan mereka untuk bertandang ke rumah aku tahun ini, juga ingin aku pohon kemaafan... Guru sekolah, para pensyarah (huh?!), juga kepada kaum Hawa yang pernah berada di sisi, maaf aku persembahkan... Banyak maaf yang ingin aku dagangkan lagi... Tapi yang terakhir, aku sangat-sangat teringin maaf aku diterima oleh seorang kawan baru yang hanya pernah berkomunikasi secara non-verbal dengan aku (hanya di udara...), iaitu 'seseorang yang akan sentiasa diselamatkan oleh Batman', mungkin dia tidak akan pernah membaca blog ini...Maaf, aku 'tak layak'...Kalian, aku, seorang anak kecil yang masih belajar maksud kesempurnaan dengan rasa rendah diri yang teramat sekali lagi menusun jari memohon keampunan...
p/s: Aku benar-benar dah malas menulis di ruang maya ini, mungkin...