Tuesday, June 1, 2010

DRAMA SRI RAMA

GARAJ PUNYA CERITA

i. Sri Rama I (Hak Milik Kebal)

Ini bumbung saya yang bikin,
Itu dinding saya yang canting,
Ini garaj memang totally saya punya out and in...

Saya suruh cat,
tapi mau lawan,
itu pasal saya pecat..

Saya sudah susun semua,
37 tahun bukan sekejap punya cerita,
Ini garaj saya mau bagi AHLI KELUARGA pakai juga...

Apa, lagi mau lawan ka?
kan saya sudah cakap,
INI GARAJ SAYA YANG PUNYA...

ii. Sri Rama II (Pemegang Tiang Garaj)

Ini semua diorang punya agenda,
POLITICAL ASSASIN!!!
Ini semua hanya propaganda,
Sebab saya mau jadi tinggi macam dewa...

Saya cakap betol apa?
Cait, CELAKA!

iii. Sri Rama III (Wirawan Gelandangan)

Aku dibuang hanya kerana berani...
Aku dilayan seperti pesalah berprofil tinggi...
Aku cuma berkata sesuatu yang pasti...
Dan kini aku berdiri sendiri...

Aku mewakili mereka,
wahai teman-temanku yang berpalit cat,
wahai saudara-saudaraku yang muafakat,
wahai wahai semua yang telah disekat,
KITA BANGUN MEMBAKAR JERAT!

Tiada pihak ke-3,
Hanya kami yang seiya dan sekata...

Nota Kaki Tidak Berpihak Sesiapa: Maaf, kalau ianya agak sensitif...Tapi lagi sensitif bila ADA yang mengaitkan dengan MELAYU dalam konflik ini...Aku MELAYU, dan aku terasa...

Aku baru habis dari kontrak pekerjaan...Penat, tapi sangat puas...Gaji yang agak masyuk (perght, gua dah start bershopping sakan ni hahahak...)... Tapi yang lagi menarik, buat pertama kalinya dalam hidup aku, AKU ADA KAKAK, Kak Una...Kak Una awek abang aku, tapi aku rasa selesa gila dengan dia...Baik sangat dan yang paling penting kepala dia memang tak betul, seronok gila...

Erght, aku secara tak sengaja termain mata dengan seseorang...Dan telah dapat respon baik...Tapi, nak buat macam mana, aku memang penakut dan rasanya aku dah buta kot...So, main mata pun macam tadak guna ja...hahahak...! Rock la awak, auw...

Sekarang, tentatif cuti aku akan mengalami perubahan...Luangkan sedikit masa dengan family dan semestinya menjadi GILA bila bersama dengan kanak-kanak cacat mental (Encek Angah Metalcore Konon, Encek Pali In-Flames, Encek Syammen Led Zep...U guys rawk!)...Hahahak, mari bergumbira yoooo...AKu sedang menghadapi momen-momen yang seronok dan gila...

Dan aku sedang belajar untuk menjadi seorang yang mementingkan diri...Rasanya, walaupun orang tak nampak, aku rasa aku selalu sangat cuba untuk senangkan hati orang lain tanpa peduli pasal diri sendiri...So, sekarang aku cuba untuk senangkan diri sendiri pulak...hellyearght!
Lagi satu, Ronnie James Dio @ Dio, salah seorang lagenda rocker dunia dah mati (R.I.P)...Selamat mati bro, lu tetap rocker terbaik sepanjang zaman...King of Rock N Roll, lu memang berhak dengan gelaran itu... Tribute to Dio! The truth is hard as steel, lu jugak yang cakap macam tu, kan...?
p/s: persetankan la apa orang nak cakap...