Wednesday, October 8, 2008

DATANG IA SEAKAN MENGUJI




Ops Lastminute!!! Dua hari sebelum Aidilfitri yang mulia menerjah tiba, kami sekeluarga bergotong-royong membersih dan mengemas rumah demi menyambut terjahan kedatangan Aidilfitri...Ibu aku yang bertindak selaku penyelia gotong-royong tersebut memulakan tugasnya dengan mengejutkan kami adik-beradik dengan ngomelan yang mewarnai permulaan hari kami...Hahahak!!!Walaupun abang aku masih nyenyak dihanyut mimpi yang entah indah atau pun tidak masih membatu tanpa menggerakkan walau sedikit pun posisi asalnya di dalam bilik, begitu jua dengan ayah aku...Masih terhanyut...Auni Hartini dan Laila Najihah (adik aku yang paling kecil...) yang baru bangun dari tidur lantas datang mengucup aku dan ibu, tanda mereka telah bersedia untuk turut serta walaupun nyatanya mereka masih terlalu mentah untuk itu... Ammar dan Alif Wafi, abang kepada mereka merangkap adik aku juga lantas tergerak untuk bersama... Fatin Faqihah, juga adik aku yang agak pemalas mengambil bahagian walaupun masam mukanya asyik dimarahi aku...Hahahak! Bermacam-macam hal yang kami lakukan tapi hanya di dalam rumah...Malam berikutnya barulah di luar rumah...