Friday, October 17, 2008

SYURGA AKU, KEIZINAN DIA

"Setiap anak punyai masa depan masing-masing," jawapan ringkas yang lahir ikhlas dari mulut ibu aku, wirawati tercantik di dunia... Dahulu, apa-apa masalah tidak pernah aku kongsikan bersama keluarga aku...Sakit yang teramat sekali pun masih aku diamkan...Namun kini aku mula berani berkongsi masalah dengan mereka...Ibu aku antara wanita yang paling terbuka aku pernah kenal...Dari isu duniawi hingga ukhrawi, isu ilmu juga berkenaan gadis-gadis juga pernah kami bicarakan...Sikap keterbukaan ibu aku antara sebab mengapa kebanyakan anak-anaknya lebih rapat dengannya berbanding ayah mereka...Dan dua malam yang lepas, aku nyatakan kepadanya bahawa aku sudah hampir berputus asa untuk meneruskan hidup di sini...Namun sikap tenangnya melembutkan hati kotor aku...Ibu aku, orang ketiga yang paling aku kagumi dan sayangi...
p/s: Gambar dirakamkan sewaktu hari istimewa untuk wirawati tersebut...