Monday, October 20, 2008

MASALAH KETUMBUHAN LAGI

Kadang-kadang, aku ingin sangat nak mencarut bila aku dengar, baca, atau apa-apa sahaja yang bersangkut-paut dengan nilai persahabatan jika ia dinyatakan oleh seseorang yang kurang memahami secara mendalam tentang persahabatan...Kadang-kadang, orang ramai bercakap tentang persahabatan, namun mereka tidak dapat membezakan antara kawan, teman, sahabat mahupun kenalan...Jangan sekadar berhujah...Aku nak sangat mencarut sekarang...Apa yang aku lakukan bukan nak mencari masalah dengan orang, lebih-lebih lagi dengan orang yang menjalin hubungan dengan aku...Tapi, bila kita lakukan sesuatu untuk mereka, mungkin ia disalahtafsirkan...Dan, kalau tak sukakan seseorang, jangan diamkan dan lepaskan melalui non-vernal...Itu bodoh!!!Aku memang tak kisah jika dibenci...Sudah lama aku rasakan semua itu...Tapi aku sangat kecewa bila orang lain berselisih atau bermasam muka dengan orang yang berada di sisi aku (keluarga, sahabat, kawan....)....Aku memang nak sangat mencarut...Tapi Pulai masih anggap dia kawan dan sebagai kawan Pulai, aku masih bersabar...
p/s : Entry ini terzahir dari amarah, kecewa...
Mungkin sebab itulah, ayat dan perbendaharaan kata
agak pincang...maaf...
Gambar di atas, mereka sangat menghargai nilai perhubungan...