Monday, October 13, 2008

KEBOSANAN MELAMPAU

Latar tempat: Bilik.
Latar waktu : Sekitar 12 tengah malam.
Latar masyarakat : Melayu tipikal, pelajar UiTM.
Tututututut.....Nyaring telefon bimbit berpenggera yang buruk milik aku berbunyi. Satu pesanan ringkas telah sampai. " Ey, f##ker!!! Wanna crack ur own f##king toes???!!! Jadi or tak ni nak stay out @ overnite this weekend? Kalau tak jadi, I'll kill u next time!!! No joke at all," begitulah paparan pesanan ringkas tersebut. Aku tergelak besar. Lantas jari-jemari ini terus lincah menaip, "Hail, big mouth!!! I dun think so. Kalau nak makan gulai stokin berperisa buah mempelam, aku boleh bagi. Ey, mesti lar jadi! There's a lot of unknown theory in my f##kin mind. So, I need to blow it all. Mesti jadi, kita mosh macam orang gila talak!!! Heavy metal is the king!". Sudah lama aku teringin bersama mereka setelah sekian lama merancang. Angah, Syammen, Halem dan insyaALLAH abang aku juga turut serta kali ini. Minggu ini ada gig, bukan Kami The Tour yang ingin dituju tapi kami ingin memporak-perandakan satu lagi gig hebat yang bakal menyelitkan satu band yang agak kental di persada bawah tanah, SARJAN HASSAN!!!Walaupun aku kurang sedikit dengan Hardcorepunx, tapi demi berjumpa rakan-rakan, apa yang hendak dikisahkan. Tapi, ada satu lagi berita besar. CARCASS, bapak Grindcore dikhabarkan akan datang bertandang ke Malaysia bersama line-up asal juga dengan teori-teori kesakitan mereka. Aku sangat teruja....