Wednesday, November 19, 2008

AKU, DIA, TANPA MEREKA

Latar tempat : I*****a Cafe, tempat biasa...
Latar masa : Petang yang masih mentah, hari ini...
Latar masyarakat : Aku, dia, berbeza jalan tapi berkongsi satu hati...
Dekorasi : Kopi ais, sirap bandung, Winston 20s...
Dia balik kerana menyambut kepulangan aku...
Katanya, "balik hanya untuk beberapa hari sahaja...".
Bidasku, "Kalau sibuk belajar lagi, usah balik...".
Nahunya, aku tahu dia pulang demi bersama aku...
Aku, dia, antara kami...
Tidak pernah menghamburkan kalimah SAYANG...
Tersudut di hati, kalimah tadi subur, sihat dan bugar...
Soalnya, "macam mana peperiksaan?".
Jawabku, "cakap tentang lainlah...".
Dia tersenyum lalu aku capai rokok...
Heh, kita dah matang berbanding dulu...
Hamburku, "esok, wayang... Berani?".
Selarnya, "James Bond?".
Apa-apa saja, asalkan kita bersama...
Bersama hingga kita ketawa...
Seperti dulu...
Itu janji, bukan sekadar alas bicara...
p/s : Dia masih setia kerana percaya... Dan aku tak pernah berpaling... Didedikasi untuk 'Dia'... Aku tak kecewa...