Thursday, November 20, 2008

KEBOBROKAN YANG TERLAKAR

Tatkala minda ini lemah tanpa persetubuhan yang selesa dengan naluri sendiri, hati kecil aku seakan-akan dihenyak dengan ratusan penyesalan yang aku sendiri nafikan... Masakan benar aku diam sebegitu rupa? Dimana stigma yang aku megahkan dulu? Diman halanya perspektif aku yang lalu? Alternatif penyelesaian mahupun medium perlepasan yang tiba-tiba berubah warnanya, magenta lalu kehitaman... Oh, aku masih waras untuk melakukannya... Minda kelolaan bias nafsu, itu bukan aku... Arght, persetankanlah... (Ceh, nak dihormati tapi tak menghormati... Salah sendiri, cakap aku yang salah... Kononnya aku tak memahami konsep kawan... Demi kenalan (tak rapat pun..), dua orang yang kau bilang kawan, kau salahkan... Dulu masa kau ludah mereka dan diludah kembali, siapa yang berada di sisi? Sekarang, ludah dulu kau jilat, telan, layan, kau muntahkan pula ke hala dua orang tadi... Cakap, "aku doakan agar kembali seperti sediakala...", tapi buruk-burukkan bila bicara dengan orang lain... Bodoh tangani stress, rasalah...Betullah, aku yang tak faham konsep kawan...)...
Helaian baru...
Kiranya ingin aku berjumpa Bal sekarang untuk ke tempat kerja Mat Secret, Lel, Pecon dan P'Yat di restoran berlatar muka pantai, setelah puas bercanda mesra dengan Pali (setelah proses merakamkan lagu tergendala...) berteman gitar-gitar yang entah berapa lama tak diusap dengan manja... Namun, ada kerja yang perlu dibereskan sekarang... Terfikir kembali, aku sudah jarang membelah kehidupan malam seperti dulu... Dari awal marghrib hingga paginya, rumah bukan saksi kewujudan aku, dulu... Tapi, dua hari ini aku agak kepenatan, mungkin... Perjalanan yang jauh, setibanya terus bersama keluarga menghantar Tok Wan dan Tok ke tempat jemaah haji berkumpul.... Oh, aku terlupa!!!!!! Nanti aku cuba selitkan memori menghantar Tok Wan dan Tok malam semalam... Arght, sudah nyanyok kiranya aku terlupa untuk menyuratkan cerita yang sebegini indah... Nantilah, aku cuaikan masa untuk itu...