Sunday, November 2, 2008

MAINAN BUATAN ILHAM

Kenapa aku agak bermasalah dengan kaum Hawa? Pernah juga aku diajukan soalan sedemikian rupa... Namun, jawapan ringkas yang aku berikan aku tak berminat atau tak berkeyakinan... Huh, itu jawapan yang penuh dengan unsur penipuan... Kenapa? Aku selalu memberikan jawapan dan anggapan yang bukan-bukan mengenai diri aku kepada kaum Hawa seperti, "Tak, saya masih belajar di Kolej Komuniti sebab tak pandai...", " Ayah saya nelayan dan ibu surirumah yang ambil upah membasuh kainbaju jiran...", "Saya berkulit hitam, pendek, buncit, gemuk, hidung kemek...", "Saya minat lagu-lagu Indon dan filem Tamil...", dan blablabla apabila ditanya mengenai aku, selalunya melalui medium sistem pesanan ringkas dan email amnya... Bukan niat untuk menipu apatah lagi menafikan diri hina ini... Tapi selalunya mereka akan menjauh setelah aku berikan jawapan sebegitu dan tiada langsung penyesalan bagi aku... Hahahak! Betul... Hasilnya, aku tahu samada itu semua mainan atau kepastian... Nyatanya, fokus aku sekarang untuk jadi 'aku yang dulu' kembali... Yearght!

p/s : Ey, 'pompuan'... Lihat, aku dah menang... Hahahak!!!