Tuesday, September 29, 2009

ESTETIKANYA RUMAH PAPAN GEMEREH

Dedikasi untuk Anak-anak yatim Rumah Gemereh

"Su, aku maybe berhenti...Tapi aku sambung balik...Jumpak kat sana...", Pap datang dan berkata demikian.

"Tisu, nak ikut aku pergi Tioman? Tapi kena habiskan belajar kau dulu..." Kechix.

Aku pun tak tahu. Walaupun aku selalu tidur, lepak bilik, layan lagu, melukis, tidur lagi, jarang keluar bilik, tapi rumah Papan Gemereh ajar aku banyak benda.

Pap antara orang yang selalu dapat perasan aku stress, terima kasih. Kechix selalu ajar aku ilmu dunia dan ilmu akhirat, terima kasih. Panjang dan Mala, terima kasih.Aku belajar macam-macam di sini. Sangat-sangat berterima kasih.

Aku selalu berebut tandas dengan Pap. Aku selalu layan reggae kat komputer Kechix. Aku selalu tumpang makanan Mala. Selalu tengok Pap lari bogel sambil jerit-jerit dari tandas ke bilik. Selalu tengok Kechix bagi makan 'adik-adik' kat luar. Bulan puasa selalu bakar mercun dan baling dalam tandas masa Mala berak. Macam-macam larght!!!Aku selalu susahkan mereka.

Masak air depan rumah dengan ungun api. Goreng dan makan belalang. Joget lambak beramai-ramai sambil layan reggae dan lgu raya. Macam-macam lagi larght!!!

Tapi, semester depan rumah tua meriah ini mungkin sunyi...