Monday, May 11, 2009

TIADA CEMBURU ANTARA KITA (2)

Dari kiri: Encik Halem sXe (berbaju kemeja berpetak; salah seorang kawan rapat gua...) dan Encik Syammen Gore (berbaju 'Piq Destroyer' ; salah seorang dari tiga SAHABAT gua...auwyearght!)

Jatuh tertomoih kaki terpeleot,
Muka tersembam daei berdeqemen,
Kena tenggalong kena hamun mulut hebiaq,
Tak pa, tak pa, tutoh saja...
Mai kaih kat sini nak habaq,
Jom lekaih punggai buah pelam,
Buah jatuh kita teqepa pi,
Dunia qelai pun tak pa...
Kita bukan anak unta bukan anak zirapah,
Bukan jugak anak anjin anak kucin,
Biaq kat depa nu yang buta peqot,
Kaki berkudey ni bukan depa punya...
-Puisi Kita Yang Seleliaq-

Masa aku dan Encik Syammen Gore dalam perjalanan pulang tadi, kami ada menyiapkan beberapa bait 'Puisi Kita Yang Seleliaq' seperti di atas...Juga sewaktu dalam pemanduan pulang, kami tak henti-henti ketawa macam dirasuk puaka...Puisi ini 100% dalam loqhat utara (Penang lagi tepat...)...Puisi ini didedikasikan kepada Encik Syammen Gore, Encik Angah Emo Kuat dan Encik Pali ex-Deathmetal Worght...Kalian nyawa kedua juga roh hitam yang membuatkan aku terus hidup hingga saat ini...

Nota kaki : Terima kasih kepada Encik Syammen Gore yang telah mengharu-birukan rambut gua...Lu dah buat gua orang paling 'besar kepala' dalam Penang, GUA DAH AFFRO...Hahahak!!! Woi Angah ngan Pali, balik larght cepat sket...Semoga sukses untuk Encik Angah yang sedang menduduki peperiksaan akhir semester beliau...macam yang telah tertera dalam pesanan ringkas yang gua hantarkan untuk lu, "Hail 2 u my beluved fucker! gudlux k...Klu xbleh buat, blek ja sni..."...