Saturday, May 30, 2009

DUA CERITA TENTANG PERPISAHAN

EKSTRAKKAN AKU MIMPI
Hari ini, baru sahaja jam yang tak pernah berhenti selagi jasanya mahu terus diponggah manusia telah meninggalkan satu kronologi yang tak kan bisa dibuang dari hidup ini. Encek Syammen Gore telah kembali ke kampusnya meninggalkan tiga rusuk liar di sini, walaupun Encek Angah 80s dan Encek Pali Ex-Death Metalhead baru sahaja sampai pulang dua hari lepas. Sebelum tibanya hari terlopong ini, kami sudah lakukan banyak angkara bersama. Antara yang diingati, saat kita bersusah dan payah memerosokkan diri dalam kereta hanya untuk pergi makan bihun sup simpang lalu lepak sungai. Macam mana wahai roh-roh hitam gua? Hebat amat kan gaya gua memandu? Hahak! Buat pertama kalinya kita SEKALI dalam kereta yang sangat rawk n roll kan. Encek Angah 80srawk (Pemandu simpanan...), Encek Pali Ex-Death Metalhead (Nak muntah'kah'...?), Encek Syammen Gore (B*toh arght asyik kacau gua drive...!), dan Encek Halem sXe (Hak, pucat...Nak kena tinggal...). Lagu tema yang dilayan dalam pemanduan adalah semua lagu dalam album There Is No Future (Sex Pistol). Sekali-sekala layan punx rasa rebel gila, kan? Dan pada malam hari hingga jelangnya subuh melepakkan diri bermusyawarah. Terima kaseh kepada kalian kerana masih percaya apa itu maksud SAHABAT. Dan gua tak pernah menyesal punya 3 SAHABAT seperti kalian (walaupun ampa shiiiiiiiiiiiiiiiiiitttttttttttt...Hahahak!). Betul, kawan, teman senang dicari. Tapi, SAHABAT itu harta dunia. Kita pernah jatuh menjilat lantai hina dan kita juga pernah rakus merempuh gerbang neraka.
**********************
SELAMAT PERGI UNTUK KEMBALI
Bulan, mingu, dan hari ini adalah saat yang sangat sibuk buat warga di rumah ini. Hari ini, tibalah masa untuk abah dan tok memijakkan kaki ke tanah suci untuk menunaikan umrah (abah buat nazar, tok dah banyak kali pergi...). Padat rumah dengan kedatanagan tetamu selepas Asar. Bacaan doa selamat untuk memohon berkat dari Yang Maha Segala. Kami baru sahaja sampai di rumah setelah menghantar abah dan tok ke lapangan terbang. Semangat kekeluargaan itu juga salah satu pemangkin yang terus membuatkan aku masih bernafas hingga kini selain dari sahabat-sahabat. Aku hampir menitiskan air mata setelah banyak tahun aku langsung tidak menangis sewaktu memeluk abah dan tok tadi. Walaupun aku dihantui rasa yang tidak enak, namun aku tahu kalian pergi dan pasti KEMBALI.
Semoga kedatangan abah dan tok ke tanah suci diberkati dan selamat pergi untuk kembali.